fallback

Кои са 15-те най-популярни марки автомобили в България?

Регистрираните у нас Volkswagen-и са повече от всички японски коли, взети заедно

Най-популярната марка автомобили в България е Volkswagen, и то с голяма преднина, показва статистиката на Пътна полиция за действащите регистрации към 31 март 2020 година.

По данни на МВР общо 468 578 автомобила Volkswagen се движат по пътищата у нас. Това е с близо две хиляди машини повече от сбора на всички регистрирани коли от 11-те основни японски производители (Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Subaru, Daihatsu, Lexus, Isuzu и Infiniti).

Вижте в галерията 15-те най-популярни марки в България според регистрациите в Пътна полиция:

 

Втората и третата позиция също са за германски марки - Opel и Mercedes, а в челната десетка попадат също Audi и BMW. Разбивката по възраст обаче показва, че средно около половината от тези автомобили са над 20-годишни. С относително по-добър дял на машините до 5-годишна възраст могат да се похвалят Renault (7.2%), Toyota (10%) и Skoda (18.2%). Отличникът в това отношение обаче е Dacia, дъщерната марка на Renault, при която почти 39% от регистрираните автомобили са до 5-годишни, 30% са до 10-годишни, и едва 0.8% са на 15 и повече години.

Твърде голяма част от регистрираните у нас VW и Opel се пада на автомобили над 20-годишна възраст. Ако разгледаме само колите под 5 години, челната петорка в България изглежда така: Dacia - 17 721, Renault - 14 496, Toyota - 13 950, Skoda - 12 790, Volkswagen - 11 654

В нашия списък сме включили само леките автомобили, лекотоварните с категория N1 и т. нар. "специални" автомобили (допълнително модифицирани за хладилен превоз, като линейки и т. н.). Тежките камиони и автобусите ще представим в отделна класация. Трябва да отбележим обаче, че данните на МВР имат някои специфики. Не е съвсем ясно какво минава за "товарен" автомобил при различните марки, защото в тази графа попадат както вановете на Ford, така и модели на Porshe, регистрирани като N1 с явната цел да се избегнат данъци. Данните по марки също изискват творчество: например като три отделни графи присъстват Jeep, Cherokee и Wrangler, както и "Лада" и ВАЗ. Ние сме ги събрали в по една графа според производителя.

България е сред съвсем малкото страни в света, където Mercedes е сред трите най-популярни марки. Другите са Албания и някои арабски емирства. Впрочем реалният брой премиум автомобили у нас вероятно е дори по-висок, защото статистиката на МВР не отчита онези, които се движат с германска регистрация с цел пестене на данъци

Не е ясно също каква част от автомобилите с активна регистрация са все още в движение - МВР не отчита дали те са с платени задължителни застраховки и данък МПС, или просто гният в някой двор, а собственикът е забравил да ги отпише от регистъра. По текущи данни излиза, че в България има 3.293 милиона леки, лекотоварни и специални автомобила.

Сред тях са немалко от позабравените гордости на социалистическата автоиндустрия. Все още легални са почти две хиляди бройки Trabant, над 1200 Wartburg, 1072 волги, 244 застави и дори 277 запорожеца. Има също 73 бройки "Булгаррено" с действаща регистрация, както и 68 полски варшави.

У нас все още има 73 бройки "Булгаррено" с действаща регистрация. Снимка Nonotte M

Най-луксозните сегменти също са добре представени. У нас има цели 4066 регистрирани автомобила Porsche (от тях, естествено, почти 10% са регистрирани като товарни), а водените на отчет Ferrari са точно толкова, колкото и произвежданите в Индия малолитражки Maruti Suzuki - 98.

Дизелът е все още най-популярното задвижване при леките автомобили - 1.305 милиона са с такива двигатели, срещу 1.257 с бензинови. Регистрирани са 245 424 коли с газови уредби и 21 504 с метанови. На този фон пренебрежимо малко са бензиновите хибриди (8430), дизеловите хибриди (811) и чистите електромобили (1389).

 

fallback
  • #30
    Немци ( преди 3 години )
    Знаете ли защо S класата е до S600 защото след това започва Trabant S601 и Бай *** кара само немски коли чете автобилд и всичко разбира
  • #29
    Даниел Димитров ( преди 3 години )
    Фолцфагените по сервизите са повече то всички японски в България
  • #28
    нкн ( преди 3 години )
    Както казах , тесла че си купим и пак нафта ке краднем.
  • #27
    нэд ( преди 3 години )
    Значи , волцваген,алди,шкодето и сеата са една кола. Слагайте ги заеудно в класацията.
  • #26
    Никата ( преди 3 години )
    25 - що се изненадваш, че *** марки, от ВАГ групата са на първите места? - Почти всеки, който познавам с немски дарак, без значение дали нов, от магазина или на 20г - виси като *** в сервиза през ден и разправя, как поддръжката била евтина - за 5г си купуваш колата няколко пъти от влизане във сервиза. Иначе няма по яко от Немското... :Д
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Кво му е на гоуфу
  • #24
    анонимен ( преди 4 години )
    Без коментар. Разбираемо за страната на чалгата.
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    Егати и простия народ - Фиат преди Ситроен? Немските варели първи?
  • #22
    ( преди 4 години )
  • #21
    Бай Маню ( преди 4 години )
    Извадете моите 2 автомобила от статистиката, че за тях само данъци плащам а може самите те да са претопени отдавна... Такава е тя работата, като се продават коли само с пълномощно...
fallback
Последни