Кои са най-лошите автомобили в историята? Трудно е да се отговори, защото оценката ни за една или друга кола не почива на абсолютни стойности, а на собствените ни нагласи и очаквания. В нашата класация, първата част от която можете да видите тук, сме подбрали онези автомобили, които са имали достатъчно пазарен успех, за да оставят трайни впечатления, и които са разочаровали в най-голяма степен.
Ето и втората част от най-калпавите коли в историята:
Ferrari Mondial 8, 1980
Още една кола, чиято лоша слава се дължи не толкова на недостатъците й, колкото на твърде завишените очаквания. Mondial, кръстена така в чест на големите успехи на Ferrari в F1 и на титлата на Джоди Шектър през 1979, трябваше да наследи 308, върху което бе базирана. Но първоначалната версия предлагаше 214 конски сили от своя V8 и издания като Road & Track и Car & Driver я намериха за разочароващо бавна. По-късно Ferrari добави и по-мощни мотори, но репутацията на Mondial вече бе пострадала.
Освен това колата имаше доста проблеми с разчитащата на транзистори електроника, така че миризмата на изгоряла изолация бе добре позната на собствениците.
Още една кола, чиято лоша слава се дължи не толкова на недостатъците й, колкото на твърде завишените очаквания. Mondial, кръстена така в чест на големите успехи на Ferrari в F1 и на титлата на Джоди Шектър през 1979, трябваше да наследи 308, върху което бе базирана. Но първоначалната версия предлагаше 214 конски сили от своя V8 и издания като Road & Track и Car & Driver я намериха за разочароващо бавна. По-късно Ferrari добави и по-мощни мотори, но репутацията на Mondial вече бе пострадала.
Освен това колата имаше доста проблеми с разчитащата на транзистори електроника, така че миризмата на изгоряла изолация бе добре позната на собствениците.