Кои са най-лошите автомобили в историята? Трудно е да се отговори, защото оценката ни за една или друга кола не почива на абсолютни стойности, а на собствените ни нагласи и очаквания. В нашата класация, първата част от която можете да видите тук, сме подбрали онези автомобили, които са имали достатъчно пазарен успех, за да оставят трайни впечатления, и които са разочаровали в най-голяма степен.
Ето и втората част от най-калпавите коли в историята:
Yugo GV, 1985
Zastava 45 е поредният лиценз на Fiat за социалистическите страни - този път за завода в Крагуевац, Югославия. Колата е на практика скъсена версия на Fiat 128 и на фона на стандартите в соцлагера е относително прилична. Големите проблеми идват през 1985, когато американският бизнесмен Малкълм Бриклин внезапно решава, че това е идеалната кола за щатския пазар.
Износът за САЩ, под името Yugo GV, продължава чак до 1992 и в крайна сметка Бриклин продава цели 141 651 коли - изцяло благодарение на шокиращо ниската за американските стандарти цена от 3990 долара. Но и други неща в тази кола се оказват шокиращи за американците - мощността от 55 конски сили, спартанският интериор, в който като "допълнителна екстра" са вписани стелките на пода, и твърде честите повреди. Друга такава екстра е отоплението на задното стъкло - според мълвата добавено, за да могат собствениците да си греят ръцете, докато бутат колата.
Zastava 45 е поредният лиценз на Fiat за социалистическите страни - този път за завода в Крагуевац, Югославия. Колата е на практика скъсена версия на Fiat 128 и на фона на стандартите в соцлагера е относително прилична. Големите проблеми идват през 1985, когато американският бизнесмен Малкълм Бриклин внезапно решава, че това е идеалната кола за щатския пазар.
Износът за САЩ, под името Yugo GV, продължава чак до 1992 и в крайна сметка Бриклин продава цели 141 651 коли - изцяло благодарение на шокиращо ниската за американските стандарти цена от 3990 долара. Но и други неща в тази кола се оказват шокиращи за американците - мощността от 55 конски сили, спартанският интериор, в който като "допълнителна екстра" са вписани стелките на пода, и твърде честите повреди. Друга такава екстра е отоплението на задното стъкло - според мълвата добавено, за да могат собствениците да си греят ръцете, докато бутат колата.