Кои са най-лошите автомобили в историята? Трудно е да се отговори, защото оценката ни за една или друга кола не почива на абсолютни стойности, а на собствените ни нагласи и очаквания. В нашата класация, първата част от която можете да видите тук, сме подбрали онези автомобили, които са имали достатъчно пазарен успех, за да оставят трайни впечатления, и които са разочаровали в най-голяма степен.
Ето и втората част от най-калпавите коли в историята:
Maserati Biturbo, 1984
На теория това е една от най-впечатляващите италиански коли на 80-те: с дизайн на Пиеранджело Андреани, тя е и първата серийна машина с двигател с двойно турбо и с по три клапана на цилиндър. Алуминиевият V6 мотор е създаден на базата на технологии, разработени от Джулио Алфиери за Формула 1.
Но теорията е едно, а практиката - съвсем друго. Компанията Maserati е доведена до банкрут още през 70-те от тогавашния си собственик Citroen. През 80-те е спасена под крилото на De Tomaso, но парите постоянно недостигат и блестящата идея е превърната в една от най-чупливите машини на всички времена. Единственото, което спасява Biturbo от позорната слава на най-калпавото Maserati в историята, е по-късният модел TC - нищо повече от долнопробен Chrysler Le Baron със залепена отпред горда емблема с тризъбеца на Нептун. Но дори и TC е по-надежден от Biturbo.
На теория това е една от най-впечатляващите италиански коли на 80-те: с дизайн на Пиеранджело Андреани, тя е и първата серийна машина с двигател с двойно турбо и с по три клапана на цилиндър. Алуминиевият V6 мотор е създаден на базата на технологии, разработени от Джулио Алфиери за Формула 1.
Но теорията е едно, а практиката - съвсем друго. Компанията Maserati е доведена до банкрут още през 70-те от тогавашния си собственик Citroen. През 80-те е спасена под крилото на De Tomaso, но парите постоянно недостигат и блестящата идея е превърната в една от най-чупливите машини на всички времена. Единственото, което спасява Biturbo от позорната слава на най-калпавото Maserati в историята, е по-късният модел TC - нищо повече от долнопробен Chrysler Le Baron със залепена отпред горда емблема с тризъбеца на Нептун. Но дори и TC е по-надежден от Biturbo.