Кои са най-лошите автомобили в историята? Трудно е да се отговори, защото оценката ни за една или друга кола не почива на абсолютни стойности, а на собствените ни нагласи и очаквания. В нашата класация, първата част от която можете да видите тук, сме подбрали онези автомобили, които са имали достатъчно пазарен успех, за да оставят трайни впечатления, и които са разочаровали в най-голяма степен.
Ето и втората част от най-калпавите коли в историята:
Aston Martin Lagonda, 1976
През 70-те британската компания е в доста затруднено финансово състояние и тогавашното ръководство избира нестандартен подход да излезе от него: като инвестира в създаването на свръхскъп модел с 4 врати. Дизайнът, дело на Уилям Таунс, напълно отговаря на целите и хваща окото дори и днес. Но технологично колата е катастрофа: некачествена сглобка, събрани от къде ли не компоненти и пословично проблематичен 5.3-литров V8 под капака. Главният проблем обаче е в амбицията на Aston Martin да направи Lagonda най-напредничавата кола за времето си - амбиция, за чието изпълнение компанията няма ресурси. Lagonda е първата серийна кола в историята с дигитално табло, с компютърно управление на повечето функции и със сензорни бутони. Разработката на тези технологии струва четири пъти повече от целия бюджет за създаването на нормален автомобил в Aston Martin. Първоначалните опити да се изплозват все още несъвършените LED за таблото са изоставени в полза на електроннолъчеви тръби, които се оказват още по-ненадеждни. Изобщо крайният резултат е една кола, която е непрекъснато повредена, а в същото време струва колкото Rolls-Royce Silver Spirit.
През 70-те британската компания е в доста затруднено финансово състояние и тогавашното ръководство избира нестандартен подход да излезе от него: като инвестира в създаването на свръхскъп модел с 4 врати. Дизайнът, дело на Уилям Таунс, напълно отговаря на целите и хваща окото дори и днес. Но технологично колата е катастрофа: некачествена сглобка, събрани от къде ли не компоненти и пословично проблематичен 5.3-литров V8 под капака. Главният проблем обаче е в амбицията на Aston Martin да направи Lagonda най-напредничавата кола за времето си - амбиция, за чието изпълнение компанията няма ресурси. Lagonda е първата серийна кола в историята с дигитално табло, с компютърно управление на повечето функции и със сензорни бутони. Разработката на тези технологии струва четири пъти повече от целия бюджет за създаването на нормален автомобил в Aston Martin. Първоначалните опити да се изплозват все още несъвършените LED за таблото са изоставени в полза на електроннолъчеви тръби, които се оказват още по-ненадеждни. Изобщо крайният резултат е една кола, която е непрекъснато повредена, а в същото време струва колкото Rolls-Royce Silver Spirit.