Кои са най-лошите автомобили в историята? Трудно е да се отговори, защото оценката ни за една или друга кола не почива на абсолютни стойности, а на собствените ни нагласи и очаквания. В нашата класация, първата част от която можете да видите тук, сме подбрали онези автомобили, които са имали достатъчно пазарен успех, за да оставят трайни впечатления, и които са разочаровали в най-голяма степен.
Ето и втората част от най-калпавите коли в историята:
FSO Polonez, 1978
Това трябваше да е първият социалистически автомобил, направен както трябва. Но стана малко като в стария съветски виц: "Този път искахме по-добре, а се получи както винаги".
Фабриката FSO е създадена след войната, за да сглобява лицензно ГАЗ-М20 Победа. Но в края на 60-те морално остарялата съветска кола е заменена от Fiat 125. Полското ръководство обаче иска да създаде собствен автомобил за износ из целия соцлагер. Polonez се ражда от един концептуален модел на Джорджето Джуджаро за Fiat, а с нагаждането му към полското производство е натоварен младият тогава Валтер Да Силва. Колата изглежда привлекателно за времето си и е първата от Източния блок, покрила американските изисквания за безопасност. Но междувременно Полша затъва във все по-дълбока икономическа криза, заради което плановете да се откупи новият 2-литров бензинов мотор на Fiat са изоставени, а в производството се налагат много компромиси за икономия на средства. Резултатът е болезнено чуплива кола, за която по-късно Кларксън казваше, че била "надеждна и дълготрайна като пенсионерска ерекция".
Това трябваше да е първият социалистически автомобил, направен както трябва. Но стана малко като в стария съветски виц: "Този път искахме по-добре, а се получи както винаги".
Фабриката FSO е създадена след войната, за да сглобява лицензно ГАЗ-М20 Победа. Но в края на 60-те морално остарялата съветска кола е заменена от Fiat 125. Полското ръководство обаче иска да създаде собствен автомобил за износ из целия соцлагер. Polonez се ражда от един концептуален модел на Джорджето Джуджаро за Fiat, а с нагаждането му към полското производство е натоварен младият тогава Валтер Да Силва. Колата изглежда привлекателно за времето си и е първата от Източния блок, покрила американските изисквания за безопасност. Но междувременно Полша затъва във все по-дълбока икономическа криза, заради което плановете да се откупи новият 2-литров бензинов мотор на Fiat са изоставени, а в производството се налагат много компромиси за икономия на средства. Резултатът е болезнено чуплива кола, за която по-късно Кларксън казваше, че била "надеждна и дълготрайна като пенсионерска ерекция".