Кои са най-лошите автомобили в историята? Трудно е да се отговори, защото оценката ни за една или друга кола не почива на абсолютни стойности, а на собствените ни нагласи и очаквания. В нашата класация, първата част от която можете да видите тук, сме подбрали онези автомобили, които са имали достатъчно пазарен успех, за да оставят трайни впечатления, и които са разочаровали в най-голяма степен.
Ето и втората част от най-калпавите коли в историята:
Smart ForTwo, 1998
Идеята за ултракомпактен градски автомобил с премиум излъчване всъщност принадлежи на Николас Хайек, гения зад часовникарската империя Smart. Първоначално той я разработва с Volkswagen, но след оттеглянето на концерна се пренасочва към Daimler, а след отказа на Daimler да мисли за електрическо задвижване самият Хайек се отказа. Така че първият Smart от 1998 си е изцяло дело на компанията от Щутгарт. И носи много от проблемите на компанията-майка от онова време - ниско качество на изработка, чупливи компоненти. Колата е склонна към преобръщане, а базовият 0.6-литров бензинов мотор е учудващо лаком за обема си. Всички тези фактори, както и разходите по построяването на специален завод във Франция, превръщат първия Smart в един от най-губещите автомобили в историята, струвал милиарди евро на Daimler.
Текущото трето поколение е съвместен проект с Renault.
Идеята за ултракомпактен градски автомобил с премиум излъчване всъщност принадлежи на Николас Хайек, гения зад часовникарската империя Smart. Първоначално той я разработва с Volkswagen, но след оттеглянето на концерна се пренасочва към Daimler, а след отказа на Daimler да мисли за електрическо задвижване самият Хайек се отказа. Така че първият Smart от 1998 си е изцяло дело на компанията от Щутгарт. И носи много от проблемите на компанията-майка от онова време - ниско качество на изработка, чупливи компоненти. Колата е склонна към преобръщане, а базовият 0.6-литров бензинов мотор е учудващо лаком за обема си. Всички тези фактори, както и разходите по построяването на специален завод във Франция, превръщат първия Smart в един от най-губещите автомобили в историята, струвал милиарди евро на Daimler.
Текущото трето поколение е съвместен проект с Renault.