fallback

Mazda връща роторния двигател като помощник

Моторът ще се появи при електрическия MX-30 през 2021 г.

Електрическият кросоувър Mazda MX-30 ще се появи на пазара в Европа през 2021 г., като ще получи роторен двигател, който ще играе спомагателна роля. Неговата основна задача ще бъде увеличение на пробега, обявиха от японската компания.

Новата система вече е тествана при прототип на електрическа Mazda2. Той получава малък двигател с един ротор, който се използва като помощник и служи за изминаване на по-голямо разстояние с едно зареждане на батериите. В случая с Mazda2 двигателят е с обем 0,333 литра, като изработва 38 к.с. 

Теглото на целия силов агрегат с допълнителния роторен мотор е около 100 кг. Бензиновият резервоар е 10,5 литра. От компанията твърдят, че използването на подобна технология ще позволи увеличаване на капацитета на батериите с 20 кВт/ч.

Саматa Mazda MX-30 разчита на електромотор с мощност 143 к.с., който се захранва от акумулаторна батерия с капацитет 35,5 кВт/ч. Това е достатъчно, за да може кросоувърът да изминава до 210 км с едно зареждане. Благодарение на допълнтителния роторен двигател, пробегът ще надхвърли 300 км.

Снимки: Mazda

fallback
  • #15
    Йо Несбьо ( преди 3 години )
    Номер 5 - далеч не е така, както твърдиш. Роторният ДВГ е помощен и служи да зарежда батерията. Едва ли ще съчетаваш двете зареждания, а и би намерил баланс между двете. Виждам доста хора в Европа, които си зареждат Тесла-та на паркинга на Макдоналдс например, докато обядват или пък в някой от Моловете, разхождайки се там няколко часа. Бензин няма да зареждаш всеки ден. 200-300 км градски пробег на ток е нелош вариант, но това няма да ме мотивира за покупка. Решаваща за мен е цената.
  • #14
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Последиците от атомната бомбардировка са ясно видими и до днес
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Добре пак, че Рено им помага. Иначе на вързано магаре хляб не могат да дадат.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    #10 Променил си стратегията. Нацъкал си ми минуси, но си забравил да си сложиш плюсчета. Браво, имаш лек напредък! :)))
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредният превод в стил: Колко лъжички захар в кафето? - Отговор: Да!
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Щом спомена чукча... трябва да си голям чукча, за да вярваш, че батерия 35,5 KWh, електромотор 143 к.с., силова електроника, всичката защита от удари и охлаждане, роторен двигател и резервоар за гориво могат да тежат общо 100 кг. Един въпрос за домашно, да си разсъждаваш: дали преводачът не е объркал, за пореден път?
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 Това да си цъкнеш + а на мен - не променя факта, че си чукча! Вместо да се засрамиш, продължаваш да простееш...
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 Чукча писател, а не читател! Хората са ти го написали: "Теглото на целия силов агрегат с допълнителния роторен мотор е около 100 кг." Още нещо неясно, което не си прочел да има? Едното тежи 540 кг., а другото тежи 100 кг. Ако си учил изваждане в училище, извади двете цифри и ще получиш разликата в теглата на двете задвижващи системи! Много е просто, но не е за прости хора...
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    На Тесла Модел 3 батерията 85 KWh тежи 540 кг, т.е. 20 KWh са 127 кг. Значи Мазда, вместо да сложат по-голяма батерия, са натъпкали ДВГ и резервоар със същото тегло. Нямам думи!
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    В Германия продажбите са стартирали от март месец, като се дават 1000 евро капаро, а колата я получаваш гарантирано 2021 г. с 3000 евро отстъпка от цената. Мен обаче характеристиките, най-вече пробега не ме радват никак. Иначе цената е ОК и като кола нещата са доста добри но пустият му пробег не е добър за мен и моето каране. Не ми трябва градски пробег само.
fallback
Последни