Електрическият кросоувър Mazda MX-30 ще се появи на пазара в Европа през 2021 г., като ще получи роторен двигател, който ще играе спомагателна роля. Неговата основна задача ще бъде увеличение на пробега, обявиха от японската компания.
Новата система вече е тествана при прототип на електрическа Mazda2. Той получава малък двигател с един ротор, който се използва като помощник и служи за изминаване на по-голямо разстояние с едно зареждане на батериите. В случая с Mazda2 двигателят е с обем 0,333 литра, като изработва 38 к.с.
Теглото на целия силов агрегат с допълнителния роторен мотор е около 100 кг. Бензиновият резервоар е 10,5 литра. От компанията твърдят, че използването на подобна технология ще позволи увеличаване на капацитета на батериите с 20 кВт/ч.
Саматa Mazda MX-30 разчита на електромотор с мощност 143 к.с., който се захранва от акумулаторна батерия с капацитет 35,5 кВт/ч. Това е достатъчно, за да може кросоувърът да изминава до 210 км с едно зареждане. Благодарение на допълнтителния роторен двигател, пробегът ще надхвърли 300 км.
Снимки: Mazda