fallback

Mazda връща роторния двигател като помощник

Моторът ще се появи при електрическия MX-30 през 2021 г.

Електрическият кросоувър Mazda MX-30 ще се появи на пазара в Европа през 2021 г., като ще получи роторен двигател, който ще играе спомагателна роля. Неговата основна задача ще бъде увеличение на пробега, обявиха от японската компания.

Новата система вече е тествана при прототип на електрическа Mazda2. Той получава малък двигател с един ротор, който се използва като помощник и служи за изминаване на по-голямо разстояние с едно зареждане на батериите. В случая с Mazda2 двигателят е с обем 0,333 литра, като изработва 38 к.с. 

Теглото на целия силов агрегат с допълнителния роторен мотор е около 100 кг. Бензиновият резервоар е 10,5 литра. От компанията твърдят, че използването на подобна технология ще позволи увеличаване на капацитета на батериите с 20 кВт/ч.

Саматa Mazda MX-30 разчита на електромотор с мощност 143 к.с., който се захранва от акумулаторна батерия с капацитет 35,5 кВт/ч. Това е достатъчно, за да може кросоувърът да изминава до 210 км с едно зареждане. Благодарение на допълнтителния роторен двигател, пробегът ще надхвърли 300 км.

Снимки: Mazda

fallback
  • #5
    Jezza ( преди 4 години )
    Значи отивам първо на бензиностанцията, зареждам бензин за харчещия много ротор, после на отивам на някоя зарядно и там вися 1-2 часа и цялата работа за 300км ? Аз разбирам, ако използвайки едонственото предимство на ротора, че е малък да бяха сложили по-голяма батерия, а тя същата сега и за ротора да мисля да го обслужвам. Фен съм на Мазда, точно заради такива неща, че винаги са различни, все си пробват нещо си тяхно, вървят си по техен път, не след другите, но това и аз не го разбрах!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    #2 Не е медиен шум! Започнали са продажбите
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Бензиновият резервоар е с капацитет 10,5 л. а с ванкеловият двигател обхвата се увеличава с около 100 км. Това значи, че разхода на бензин е 10,5/100. Нещо не схващам къде е далаверата от използването му? Някой, амо може да ме светне, защото не ми идва на акъла каква е идеята на цялото това нещо с такъв огромен разход и толкова малък обхват на цялата система. Щях да го разбера, ако на ток се минаваха 400-500 км и с помоща на ДВГ още 200-300 км. В случая обаче нещо не е както трябва.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Фен съм и на роторните защото са редки и екзотични но са толкова ненадежни и изискват специална подръжка, че не виждам логика да сложиш такова нещо което само ще създава грижи. Още повече са известни с висок разход на гориво. Според мен мазда само вдигат медиен шум и привличат внимание, не вярвам това да случи.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Всичко е чудесно, но този обхват 300 км не ми звучи много ок. Даже никак не звучи добре. Въпросът е дали, ако се зарежда гориво на ванкела пробегът става неограничен?
fallback
Последни