IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW представи ретро круизър с мощен двигател

R 18 е задвижван от най-мощния двуцицилиндров боксер на марката

Дългоочакваният R 18 на BMW вече е тук. С него баварската марка навлиза в сегмента на круизърите и се изправя директно срещу Harley-Davidson. Моделът се ориентира на външен вид към историческия BMW R 5, а още пред 2019 г бе загатнат от две концептуални версии.

 

BMW R 18

 

Затова и сърцевината на BMW R 18 не е непозната. Моделът се задвижва от изцяло нов двуцилиндров боксер, наричан още и Big Boxer. Не само с внушителния си външен вид, но и с техническите си данни той е близък до традиционните боксери с въздушно охлаждане.

Най-големият по обем в историята на марката двуцилиндров боксер е 1802-кубиков с мощност 91 к.с. при 4750 об./мин. Максималният въртящ момент е 150 Нм, а обещанието е, че звукът ще бъде „солиден“.

Конструкцията на BMW R 18 използва двойно шлифована стоманена рама с две завинтени греди. Особено високото качество на производството и вниманието към детайлите може да се види и в едва забележими детайли като заварените връзки между стоманените тръби и отлетите или кованите части.

 

BMW R 18

 

Окачването на новото BMW R 18 съзнателно не притежава опция за електронно регулиране. Телескопичната вилка и стоманената двойна кобилица с централна амортисьорна стойка осигуряват превъзходно управление и комфорт на окачването. Както и при BMW R 5, тръбите на телескопичната вилка са обвити с ръкави. Ходът на амортисьора отпред е 120, а отзад 90 мм. Новото BMW R 18 спира с двудискова спирачка отпред и еднодискова отзад с неподвижни четирибутални апарати. Колелата със спици гарантират стилен външен вид.

В духа на BMW Motorrad, новото BMW R 18 използва така нареченото „централно монтирана стъпенка”. Това класическо положение зад цилиндрите е не само типично за BMW, но според производителя дава възможност за спокойна и активна седнала позиция за най-доброто управление на мотоцитклета.

 

BMW R 18

 

За да се адаптира към индивидуалните желания на собственика, новият R 18 предлага стандартно трите режима на шофиране "Rain", "Roll" и "Rock". В стандартното оборудване е включено и автоматичен контрол на стабилността (ASC), който гарантира висока безопасност при шофиране. В допълнение, новият R 18 е стандартно оборудван с управление на въртящия момент на двигателя (MSR). В допълнение към други опции, помощ за движение на заден ход позволява удобно маневриране, а функцията Hill Start Control позволява лесно стартиране от наклон.

Функционалните и стилни елементи като рамката с двоен контур, капковият резервоар, външният карданен вал или боята с двойна линия (екстри) не без причина напомнят за легендарното BMW R 5 от 1936 г. Елементите на шасито на R 18, което наподобява на легендарния R 5 също са изработени от метал.

Още в началото новият R 18 ще се предлага в ексклузивната версия R 18 First Edition за определени пазари. Той комбинира външния вид R 18 с допълнително оборудване в класическа черна боя с бяла линия. Цената на ексклузивната серия е 22 800 евро.

 

BMW R 18

 

R 18 разполага и с архитектура, позволяваща вграждането на допълнителни елементи, което е било заложено в конструкцията още в началните етапи на разработка. Задната рама може да бъде демонтирана лесно, както и стоманените капаци. Добре премислени контактни места за хидравличните връзки за спирачката и съединителя позволяват безпроблемен монтаж на по-високи или по-ниски ръкохватки. Видимите капаци на клапаните и на корпуса на двигателя са така конципирани, че да са поставени извън масления поток и да могат да бъдат сменяни много лесно.

Индивидуализация позволяват различните части от оригиналния каталог на BMW. Още в началото ще се предлагат две дизайнерски колекции на алуминиевите фрезовани части. За програмата за индивидуализация BMW Motorrad си партнира с познати производители като Mustang Seats и Vance & Hines.

Снимки: BMW Motorrad

Вижте още снимки в галерията:

 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Иванчо ( преди 1 месец )
    То коли не могат да правят тръгнали и на мотори да се учат ужаст
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #5 Заповядай на първият мотосъбор и може да те коронясаме за папа щом искаш! Още несе знае когаще е но предполагам май месец в Ямбол. Следи мотофорум, там ще има инфо. Аз съм Фогата! Ако идваш на събора търси Фогата, всички ме знаят! Ще бъде интересно и ще научиш много неща. Не се притеснявай, ако си без мотор. Много хора не са мотористи, но идват на събора. Сигурен съм, че ще ти хареса. А и имаш повод. Ще ставаш папа... :)))
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мотоциклетите БМВ, както и автомобилите им са доста скъпи, не особено надеждни с ужасно висока цена на поддръжка и не особено добри характеристики. Никой, който разбира от мотори не си взема БМВ. Абсолютно никой!
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Пешо Моториста ( преди 1 месец )
    Следващото БеЕнВе ще е с парен двигател, 10 литра, 5 коня. Но ще е много ретро и с уникален звук.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Немци и мотоциклети са, като немско и качество, т.е. оксиморон. Единствените що-годе свестни мотори са ги правели по времето на ВСВ, когато нацистите са ги спонсорирали. След това са в трета глуха !Японци, италианци, американци и дори англичани вадят по-добри машини от вурстовете. Ама то си е нормално при условие, че в Вурстланд лятото е 1 месец, а през останалото време е дъжд, вятър, сняг, кофти време, като самите вурстове населяващи Германистан.
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #7 Дори остарелите японски мотоциклети са по-добри от новите немски! ФАКТ! Всъшност, колко немски мотоциклетни марки има в момента и колко са на ниво?
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    nicobosch ( преди 1 месец )
    Сузикито на лист изглежда по добре но!!!!То е вече остарял модел от 2015 така,че по отношение на управление и асистенти БМВето ще е като от друга епоха...
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    GSX-R ( преди 1 месец )
    Boulevard m109R от 2019-та 347кг тегло с течностите 128кс и 165нМ, бемевето е тулуп.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    nicobosch ( преди 1 месец )
    Ти си моторист колкото аз Папата!!!!! Харли Фат Бой 2019г 1867сс 381кг, Харли Ирън xl 2019 1200сс 327кг, Триумф Боневиле 1200сс 2019 317кг Мото Гуци Аудаче 1400сс 2019г 393кг!!!!Още????? Ти си смешен айде с овцете там си по полезен
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до: #3 ( преди 1 месец )
    Хубаво провери колко тежи Хондата и виж коя година е модела! Нито по цена, нито по година, нито по нищо не може да се сравнява с въпросното БМВ. Сравнението доказва, че си интернет плъх, който на мотор се е качвал само, ако го возят. От 20 г. съм с категория А и са минали повече от 8 мотора лично мои закупени и сам карал над 30 различни на приятели и познати, та да ти кажа зная какво говоря и съм го проверил практически,а не само в търсачката.Ела на някой събор и може да научиш много за моторите