IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи ретро круизър с мощен двигател

R 18 е задвижван от най-мощния двуцицилиндров боксер на марката

Дългоочакваният R 18 на BMW вече е тук. С него баварската марка навлиза в сегмента на круизърите и се изправя директно срещу Harley-Davidson. Моделът се ориентира на външен вид към историческия BMW R 5, а още пред 2019 г бе загатнат от две концептуални версии.

 

BMW R 18

 

Затова и сърцевината на BMW R 18 не е непозната. Моделът се задвижва от изцяло нов двуцилиндров боксер, наричан още и Big Boxer. Не само с внушителния си външен вид, но и с техническите си данни той е близък до традиционните боксери с въздушно охлаждане.

Най-големият по обем в историята на марката двуцилиндров боксер е 1802-кубиков с мощност 91 к.с. при 4750 об./мин. Максималният въртящ момент е 150 Нм, а обещанието е, че звукът ще бъде „солиден“.

Конструкцията на BMW R 18 използва двойно шлифована стоманена рама с две завинтени греди. Особено високото качество на производството и вниманието към детайлите може да се види и в едва забележими детайли като заварените връзки между стоманените тръби и отлетите или кованите части.

 

BMW R 18

 

Окачването на новото BMW R 18 съзнателно не притежава опция за електронно регулиране. Телескопичната вилка и стоманената двойна кобилица с централна амортисьорна стойка осигуряват превъзходно управление и комфорт на окачването. Както и при BMW R 5, тръбите на телескопичната вилка са обвити с ръкави. Ходът на амортисьора отпред е 120, а отзад 90 мм. Новото BMW R 18 спира с двудискова спирачка отпред и еднодискова отзад с неподвижни четирибутални апарати. Колелата със спици гарантират стилен външен вид.

В духа на BMW Motorrad, новото BMW R 18 използва така нареченото „централно монтирана стъпенка”. Това класическо положение зад цилиндрите е не само типично за BMW, но според производителя дава възможност за спокойна и активна седнала позиция за най-доброто управление на мотоцитклета.

 

BMW R 18

 

За да се адаптира към индивидуалните желания на собственика, новият R 18 предлага стандартно трите режима на шофиране "Rain", "Roll" и "Rock". В стандартното оборудване е включено и автоматичен контрол на стабилността (ASC), който гарантира висока безопасност при шофиране. В допълнение, новият R 18 е стандартно оборудван с управление на въртящия момент на двигателя (MSR). В допълнение към други опции, помощ за движение на заден ход позволява удобно маневриране, а функцията Hill Start Control позволява лесно стартиране от наклон.

Функционалните и стилни елементи като рамката с двоен контур, капковият резервоар, външният карданен вал или боята с двойна линия (екстри) не без причина напомнят за легендарното BMW R 5 от 1936 г. Елементите на шасито на R 18, което наподобява на легендарния R 5 също са изработени от метал.

Още в началото новият R 18 ще се предлага в ексклузивната версия R 18 First Edition за определени пазари. Той комбинира външния вид R 18 с допълнително оборудване в класическа черна боя с бяла линия. Цената на ексклузивната серия е 22 800 евро.

 

BMW R 18

 

R 18 разполага и с архитектура, позволяваща вграждането на допълнителни елементи, което е било заложено в конструкцията още в началните етапи на разработка. Задната рама може да бъде демонтирана лесно, както и стоманените капаци. Добре премислени контактни места за хидравличните връзки за спирачката и съединителя позволяват безпроблемен монтаж на по-високи или по-ниски ръкохватки. Видимите капаци на клапаните и на корпуса на двигателя са така конципирани, че да са поставени извън масления поток и да могат да бъдат сменяни много лесно.

Индивидуализация позволяват различните части от оригиналния каталог на BMW. Още в началото ще се предлагат две дизайнерски колекции на алуминиевите фрезовани части. За програмата за индивидуализация BMW Motorrad си партнира с познати производители като Mustang Seats и Vance & Hines.

Снимки: BMW Motorrad

Вижте още снимки в галерията:

 

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Иванчо ( преди 3 години )
    То коли не могат да правят тръгнали и на мотори да се учат ужаст
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #5 Заповядай на първият мотосъбор и може да те коронясаме за папа щом искаш! Още несе знае когаще е но предполагам май месец в Ямбол. Следи мотофорум, там ще има инфо. Аз съм Фогата! Ако идваш на събора търси Фогата, всички ме знаят! Ще бъде интересно и ще научиш много неща. Не се притеснявай, ако си без мотор. Много хора не са мотористи, но идват на събора. Сигурен съм, че ще ти хареса. А и имаш повод. Ще ставаш папа... :)))
  • #11
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мотоциклетите БМВ, както и автомобилите им са доста скъпи, не особено надеждни с ужасно висока цена на поддръжка и не особено добри характеристики. Никой, който разбира от мотори не си взема БМВ. Абсолютно никой!
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Пешо Моториста ( преди 3 години )
    Следващото БеЕнВе ще е с парен двигател, 10 литра, 5 коня. Но ще е много ретро и с уникален звук.
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Немци и мотоциклети са, като немско и качество, т.е. оксиморон. Единствените що-годе свестни мотори са ги правели по времето на ВСВ, когато нацистите са ги спонсорирали. След това са в трета глуха !Японци, италианци, американци и дори англичани вадят по-добри машини от вурстовете. Ама то си е нормално при условие, че в Вурстланд лятото е 1 месец, а през останалото време е дъжд, вятър, сняг, кофти време, като самите вурстове населяващи Германистан.
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #7 Дори остарелите японски мотоциклети са по-добри от новите немски! ФАКТ! Всъшност, колко немски мотоциклетни марки има в момента и колко са на ниво?
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    nicobosch ( преди 3 години )
    Сузикито на лист изглежда по добре но!!!!То е вече остарял модел от 2015 така,че по отношение на управление и асистенти БМВето ще е като от друга епоха...
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    GSX-R ( преди 3 години )
    Boulevard m109R от 2019-та 347кг тегло с течностите 128кс и 165нМ, бемевето е ***.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    nicobosch ( преди 3 години )
    Ти си моторист колкото аз Папата!!!!!Харли Фат Бой 2019г 1867сс 381кг,Харли Ирън xl 2019 1200сс 327кг,Триумф Боневиле 1200сс 2019 317кгМото Гуци Аудаче 1400сс 2019г 393кг!!!!Още????? Ти си смешен айде с овцете там си по полезен
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до: #3 ( преди 3 години )
    Хубаво провери колко тежи Хондата и виж коя година е модела! Нито по цена, нито по година, нито по нищо не може да се сравнява с въпросното БМВ. Сравнението доказва, че си интернет плъх, който на мотор се е качвал само, ако го возят. От 20 г. съм с категория А и са минали повече от 8 мотора лично мои закупени и сам карал над 30 различни на приятели и познати, та да ти кажа зная какво говоря и съм го проверил практически,а не само в търсачката.Ела на някой събор и може да научиш много за моторите