IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи ретро круизър с мощен двигател

R 18 е задвижван от най-мощния двуцицилиндров боксер на марката

Дългоочакваният R 18 на BMW вече е тук. С него баварската марка навлиза в сегмента на круизърите и се изправя директно срещу Harley-Davidson. Моделът се ориентира на външен вид към историческия BMW R 5, а още пред 2019 г бе загатнат от две концептуални версии.

 

BMW R 18

 

Затова и сърцевината на BMW R 18 не е непозната. Моделът се задвижва от изцяло нов двуцилиндров боксер, наричан още и Big Boxer. Не само с внушителния си външен вид, но и с техническите си данни той е близък до традиционните боксери с въздушно охлаждане.

Най-големият по обем в историята на марката двуцилиндров боксер е 1802-кубиков с мощност 91 к.с. при 4750 об./мин. Максималният въртящ момент е 150 Нм, а обещанието е, че звукът ще бъде „солиден“.

Конструкцията на BMW R 18 използва двойно шлифована стоманена рама с две завинтени греди. Особено високото качество на производството и вниманието към детайлите може да се види и в едва забележими детайли като заварените връзки между стоманените тръби и отлетите или кованите части.

 

BMW R 18

 

Окачването на новото BMW R 18 съзнателно не притежава опция за електронно регулиране. Телескопичната вилка и стоманената двойна кобилица с централна амортисьорна стойка осигуряват превъзходно управление и комфорт на окачването. Както и при BMW R 5, тръбите на телескопичната вилка са обвити с ръкави. Ходът на амортисьора отпред е 120, а отзад 90 мм. Новото BMW R 18 спира с двудискова спирачка отпред и еднодискова отзад с неподвижни четирибутални апарати. Колелата със спици гарантират стилен външен вид.

В духа на BMW Motorrad, новото BMW R 18 използва така нареченото „централно монтирана стъпенка”. Това класическо положение зад цилиндрите е не само типично за BMW, но според производителя дава възможност за спокойна и активна седнала позиция за най-доброто управление на мотоцитклета.

 

BMW R 18

 

За да се адаптира към индивидуалните желания на собственика, новият R 18 предлага стандартно трите режима на шофиране "Rain", "Roll" и "Rock". В стандартното оборудване е включено и автоматичен контрол на стабилността (ASC), който гарантира висока безопасност при шофиране. В допълнение, новият R 18 е стандартно оборудван с управление на въртящия момент на двигателя (MSR). В допълнение към други опции, помощ за движение на заден ход позволява удобно маневриране, а функцията Hill Start Control позволява лесно стартиране от наклон.

Функционалните и стилни елементи като рамката с двоен контур, капковият резервоар, външният карданен вал или боята с двойна линия (екстри) не без причина напомнят за легендарното BMW R 5 от 1936 г. Елементите на шасито на R 18, което наподобява на легендарния R 5 също са изработени от метал.

Още в началото новият R 18 ще се предлага в ексклузивната версия R 18 First Edition за определени пазари. Той комбинира външния вид R 18 с допълнително оборудване в класическа черна боя с бяла линия. Цената на ексклузивната серия е 22 800 евро.

 

BMW R 18

 

R 18 разполага и с архитектура, позволяваща вграждането на допълнителни елементи, което е било заложено в конструкцията още в началните етапи на разработка. Задната рама може да бъде демонтирана лесно, както и стоманените капаци. Добре премислени контактни места за хидравличните връзки за спирачката и съединителя позволяват безпроблемен монтаж на по-високи или по-ниски ръкохватки. Видимите капаци на клапаните и на корпуса на двигателя са така конципирани, че да са поставени извън масления поток и да могат да бъдат сменяни много лесно.

Индивидуализация позволяват различните части от оригиналния каталог на BMW. Още в началото ще се предлагат две дизайнерски колекции на алуминиевите фрезовани части. За програмата за индивидуализация BMW Motorrad си партнира с познати производители като Mustang Seats и Vance & Hines.

Снимки: BMW Motorrad

Вижте още снимки в галерията:

 

0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    nicobosch ( преди 4 години )
    Кютука тук е само един и дори малко дете ще разбере ,че ти от мотори и грам не разбираш!!!!А ако разбираш щеше да видиш че една Хонда Блек Уидоу със само 750кубика тежи 312кг!!!!!И още щеше да знаеш ,че този тип мотори е по важен въртящия момент от конските сили..Ама ти как да знаеш така ,че давай с козите тук няма какво ново да ни кажеш!!!!
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Рокера ( преди 4 години )
    Намерих теглото на този кютюк, колкото и да го крият и не споменават в платените, рекламни статии. Сухо тегло 345 кг. Повтарям за неразбралите СУХО ТЕГЛО 345 кг. Като го заредиш с течности + теглото на водача според теглото му се заформят 450-500 кг. Сложиш дисаги и друга някоя шукария, теглото твърдо скача над 500 кг. С тези 91 к.с. и подобно тегло, това НЕЩО (не мотоциклет, а нещо) ще е жив мъртвец. Може би стратегията на баварците е да не може да се движи бързо, за да го забележат всички.
  • #1
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Рокера ( преди 4 години )
    Като на свинче звънче е това подобие на ретро! Характеристиките са отчайващо смешни, а цената само за болни фенове с пари, които се чудят какво да ги правят. Който поне малко разбира и се интересува от мотоциклети разбира за какво говоря. Това псевдо ретро е мега зле. Умишлено не се споменава теглото, защото ще лъсне истината, че царят е гол. Явно имат фенове, които ще го купят, но за ценителите, това е едно голямо нищо за много пари. А цената на обслужването каква е по-добре не питайте!