IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ладите, които никога не сте виждали

Електрическо Жигули, водородна Нива и колата на Саша Грей: 30-те най-любопитни модела от ВАЗ

Най-популярната шегичка за ВАЗ в интернет се състои от две снимки. Лявата изобразява еволюцията на BMW Серия 5 през годините. На дясната е "еволюцията" на Лада - една и съща кола в продължение на 45 години и текст "Съвършенството не подлежи на подобряване".
Истината е обаче, че Волжският автомобилен завод е произвеждал през годините множество любопитни и дори странни модели. Просто повечето така и не са стигали до пазара, оставайки си като концептуални модели или много малки серии.


АвтоВАЗ, Михаил Горбачов, ВАЗ
Новоизбраният генерален секретар на КПСС Михаил Горбачов на посещение във Волжския автомобилен завод, 1985
 

Предприятието ВАЗ е създадено през 1966 на базата на договор с италианския Fiat. Сериозна помощ за това споразумение оказва дългогодишният лидер на италианската комунистическа партия Палмиро Толиати, затова и новопостроеният за работниците град е кръстен на негово име (днес има около 720 000 жители). Дълги години начело на завода е Виктор Поляков, после и министър на автомобилната промишленост на СССР.

След разпадането на Съветския съюз ВАЗ опитва най-различни партньорства, включително с GM/Chevrolet, но в крайна сметка предприятието е откупено от френската Renault Group и днес е част от нея. Музеят на компанията в Толиати добре илюстрира всички етапи от тази история. Ето и най-любопитните експонати в него (и няколко допълнително).



0 от 500
  • #12
    23 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Кой те задължава, брато? Отвори си прочети хороскопа
  • #11
    20 rate up comment 36 rate down comment
    Аман ( преди 5 месеца )
    Защо ни занимавате с тия отпадъци?
  • #10
    57 rate up comment 17 rate down comment
    Любен Лучев ( преди 5 месеца )
    Карай ВАЗ 2101 27 год. 2 коли. Никога, никога не са ме оставяли на път. Никога не са влизали в сервиз,лесни и ефтини за поддържане. За времето си бяха перфектни.
  • #9
    12 rate up comment 33 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Айде, айде :) да се видят сакатлъците на съветското автомобилостроене е всичко друго, но не и русофилия :D
  • #8
    24 rate up comment 21 rate down comment
    Пешо ( преди 5 месеца )
    По-добре че не сме ги виждали.
  • #7
    25 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В цялата колекция проекти, опити, изложбени модели, неуспешни производства и само няколко кокошарници, дето вървят. Лада бяха смятани за коли в бедните страни от соцлагера в края на 1970-те години. В нормалните страни си ги купуваха само откачените членове на компартиите.
  • #6
    13 rate up comment 20 rate down comment
    T-34 ( преди 5 месеца )
    Стига всеки ден с глупави коли.Щом не е продавана значи не я е имало.
  • #5
    25 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Всичко, което не е взето от Фиат и Рено, крещи: НИКОГА ПОВЕЧЕ НЕ ПРАВЕТЕ КОЛИ!!! Преди 15 години говорих с един руснак. Сигурно знаете, че там е нормално в едно семейство мъжът да има любовница и жената любовник, дори и ходят по два пъти на почивки - семейно и с любовниците. Та той ми каза, че купил на любовницата си нова Лада. Стояла постоянно в сервиза и накрая й взел един Опел и нещата се оправили.
  • #4
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Перник, а кой се интересува ти какво искаш бе? Беж да използваш, докато има сняг
  • #3
    15 rate up comment 25 rate down comment
    Перник ( преди 5 месеца )
    А кой ви каза че искаме да ги гледаме?