IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко всъщност изминават колите на ток при студено време?

Норвежка организация тества в реални условия 20 модела от местния пазар

Колко всъщност изминават колите на ток при студено време?

Асоциацията на автомобилистите в Норвегия (NAF) провери доколко отговаря на истината обявеният от производителите пробег на електрическите коли, предлагани на местния пазар. Бяха тествани 20 модела, като целта е да се види как се отразява върху пробега им студеното време в скандинавската държава при ежедневно изолзване в града и извън него.

Средното несъответствие между реалния пробег и посочените от производителя данни е 20%. Най-близко до обявеният резултат се доближава кросоувърът Hyundai Kona, който е успял да измине 405 км при обявени от производителя 449 км по цикъла WLTP.

електромобили пробег

На обратния полюс се оказва Opel Ampera-e, който при заявени от германската компания 423 км, в реални условия изминава едва 297 км. А най-далекобойна е Tesla Model S с нейните 470 км пробег. Това обаче е сравнително далеч от „паспортните дани“, в които се посочва 610 км.

Снимка: NAF

0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 браво, браво господине... това обезсмисля всичко казано в статията...ХАХА само че дизела и през зимата СЪС повишеният си разход има над 600км. пробег... а горките електрички - е, почти всички от тях, имат скромен запас от километри.. еми няма как да не се отрази спада зимата...
  • #5
    23 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хаха, дизел с обявен разход 3.9 през зимата изобщо не харчи 5 на сто. Ама хич! Ето ви ги сърбежните 20 процента
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Но пък виждаме че моделите с термопомпа като тези на Хюндай, Ауди е-трон, Рено Зои и Е-голфа губят само средно под 15% от пробега което е добре а Тесла е доста назад защото първия им модел с термопомпа е Модел Y и явно трябва да е задължителна част от оборудването за местата със студен климат
  • #3
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма място за сравнение всички знаем че автомобилите с ДВГ през зимата изобщо нямат по-висок разход
  • #2
    7 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    То не само се плюе по любомото им, ами и храчките едни такива едри...: на практика им се напомня ясно, че не могат да разчитат на електрокарчетата си и още по-лошо не знаят колко не могат да им разчитат: с 9,91% ли ще ги излъже "любимата" или с 29,81%. И се 'почва: "Ама дали да не спра парното-о-о-о, ами радиото може ли да остане да свири-и, 'ми то по-добре и чистачките да не пускам-м-м, а пък фаровете - абсурд...", че я стигнали до следващата зарядна на 50 км, я не. А там дали ще има хотел...?
  • #1
    13 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    елетричарите - скачайте на амбразурата. Не може така... как ще се оплюва пробега на любимите коли?!