Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 5.02 млрд. евро
Продажби: 2.538 млн. автомобила и мотоциклета
Баварците за пореден път счупиха рекорда си за доставени автомобили (общо 2.538 милиона), а оборотът на компанията за пръв път в историята надхвърли 100 милиарда евро.
Търговските бариери, неизгодните валутни курсове и повишените развойни разходи обаче намалиха нетната печалба до 5.02 милиарда евро, спрямо 7 млрд. преди година (-29%).
Доставените автомобили се разпределят така по марки: 2.185 млн. бройки BMW (ръст от 3.3% на годишна база), 347 474 бройки MINI (-4.6%) и 5100 бройки Rolls-Royce (абсолютен рекорд в 116-годишната история на британската марка).


9