IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо някои коли недозавиват?

Ето какво може да се направи, ако попаднете в такава ситуация

Защо някои коли недозавиват?

Кога говорим за недозавиване? Най-често, когато колата има по-голям ъгъл на приплъзване на предните колела, отколкото на задните колела. Това означава, че колата дърпа с преднитете колела навън при преминаване на завой.

От недозавиване страдат най-вече автомобилите с предни задвижващи колела. Недоставянето се случва, когато завивате твърде бързо – завъртете волана твърде силно, а гумите нямат добро сцепление с асфалта.

Недозавиване

Ако това ви се случи, не изпадайте в страх и не реагирайте панически. Запазете спокойствие, дръжте се правилно и ще върнете колата обратно в пътя.
Какво да правим при недозавиване?

Ако загубите контрол над автомобила, не завъртайте повече волана. Макар да е противно на усещанията ви, направете обратното. Намалете ъгъла на завиване и скоростта, докато предните колела на колата отново не намерят сцепление с пътя. Продължете да се движите с намалена скорост и автомобилът ще бъде под контрол. Ако шокът е прекалено дълбок, спрете при следващата възможност и поемете дълбоко въздух.

Недозавиване

Как да предотвратим недозавиването в зародиш?

Можете да предотвратите недозавиване чрез безопасно и предвидливо шофиране. Дефектното окачване може също да доведе до недозавиване или презавиване, тъй като неизправните амортисьори могат да влошат сцеплението на автомобила.

Можете да тествате амортисьорите с прост трик. Ако натиснете силно колата в четирите й края и люлеещото се движение продължава по-дълго от едно или две люшкания, трябва да посетите сервиз и да проведете тест.

Твърде ниското налягане на въздуха в предните гуми също може да допринесе за недозавиване. Проверявайте налягането на всеки две седмици и тогава почти нищо няма да се обърка. Ще намерите стойностите на правилното налягане в капачката на резервоара на автомобила, в инструкциите за експлоатация и разбира се в таблицата на съответния производител на гуми.

Презавиване

Презавиването – недостатък на задвижването на задните колела

Презавиването е обратното на недозавиването. Това означава, че задната част на автомобила става нестабилна в завой. Презавиването обикновено се случва при превозни средства със задно задвижване. Можете да предотвратите това с достатъчно налягане на въздуха в задните гуми и безопасен стил на шофиране.

Причината тук е прекалено силното завъртане на волана при твърде висока скорост в завой. В тази ситуация скоростта трябва внимателно да се намали. Не бива обаче да спирате рязко, тъй като това води до промяна на натоварването, което кара колата да загуби още повече сцепление.

Презавиване

Завъртете волана в обратната посока на завоя. Това означава бързо, но не и прекалено силно контра-насочване в посоката, в която искате да коригирате. Ако задната част на колата тръгне надясно, тогава завийте надясно. Ако тръгне наляво, завийте наляво, за да върнете колата обратно. Чрез това контриране действащите надлъжно сили се намаляват и колата може да бъде „хваната“, като се предотврати презавиване.

Ако искате да оптимизирате уменията си, можете да упражнявате и двете ситуации на шофиране в курсове за безопасност. Такива курсове се предлагат и у нас.

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз пък ще цитирам Нюрбургринг, където най.бързия СУВ на пистата е Ауди RS Q8. Като времето му е такова, че зад него са времена на Ферарита,Поршета и др. супер бегачки.
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Е, аз гледам ревютата на новото RS6. Само ще цитирам един ред от статията на Топ Гиър: Push it hard though and it understeers. How Audi.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 4 месеца )
    До 1 Не ви омръзна с тия остарели слухове. Даже и последният Пасат на лосовия тест показа склонност да изнася задницата, без да е модел с 4Motion дори. После продължавайте да плюете всичко, което не е БМВ, защото било „ултимативната машина“ с тва задно. Трънки и половина.
  • #2
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Карам Ауди Quattro завива перфектно, Съотношението на тягата е 60% към задните и 40% към предните гуми. От това по-добро за сцепление няма. Така, че хора които са виждали Ауди по снимки или някой е чел нещо за А3 с предно да не се обаждат.
  • #1
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Защото са Ауди?