В момента концернът Volkswagen е един от двата производители в Европа, които все още предлагат автомобили на метан. Скоро ще остане само един, тъй като Volkswagen обяви, че ще се откаже от този тип задвижване, въпреки че го разглежда като екологично, но не особено популярно.
Лично шефът на концерна Херберт Дийс обяви новиана пред водещите мениджъри на концерна в Берлин. Новината бе потвърдена и от шефът на развойния процес Франк Уелш пред изданието Handelsblatt.
"Концернът няма големи амбиции и за развитието на водородни горивни клетки и синтетични горива. Само при Audi има малки идеи за развитие и разработка“, коментира Уелш.
Концернът възнамерява да се концентрира върху електрическото задвижване, тъй като, според ръководството, всичко друго е пропиляване на ограничена регенеративна енергия.
Както водородът, така и синтетичните горива имат ниско КПД, когато бъде пресметнато и извличането и обработката им. Шефът на концерна Дийс често се е изказвал срещу водорода, най-вече за автомобилите и за следващите десет години.
Новият Volkswagen Golf все пак ще има метанова версия. Същото важи и за Audi A3, Skoda Octavia и Seat Leon, които ще дебютират през 2020 г. Освен това VW Up и Polo се предлагат във версиите TGI. Парньорските марки предлагат Skoda Scala, Kamiq и Octavia, Seat Ibiza и Arona, както и Audi A5 на метан.
Задвижването на метан бе фаворитизирано от концерна Volkswagen, защото емисиите CO2 са по-ниски от съответните бензинови двигатели. Но моделите CNG не се продаваха добре. С въвеждането на електрификацията това ще остане в историята.
Снимки: Volkswagen