IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7 факта за метана

Неизвестността и предразсъдъците водят до спорове, но научните факти дават яснота

7 факта за метана

Метанът е щадящ природата

Задвижваните с метан двигатели имат по-ниски с до 25 % емисии CO2 в сравнение с останалите двигатели с вътрешно горене и до 95 % по-ниски емисии азотни окиси (NOx). Освен това почти не изхвърлят сажди.

Метанът е безопасен и надежден

Противно на всеобщото схващане метанът е безопасно гориво. Газовите резервоари в заводските автомобили са конструирани, произведени и сертифицирани съгласно най-високите стандарти за сигурност в бранша. Освен това те са оборудвани с клапан за сигурност. В случай на технически проблем метанът се изпуска контролирано навън. Всички конструктивни части на резервоара издържат на екстремно натоварване. Налягането в него е около 200 бара, въпреки че резервоарът обикновено е сертифициран до 600 бара.

Мощността и усещането при шофиране са идентични

По отношение на мощността и динамиката метановите модели не отстъпват на бензиновите си събратя. За да бъде открита някаква разлика, човек трябва да се вгледа много внимателно. В арматурното табло обикновено се показва кога двигателят работи в метанов режим. Показателите за нивото на гориво в метановия и бензиновия резервоар са отделни. Ако метанът свърши, автомобилът автоматично превключва на бензин.

Метанът е значително по-евтин

Автомобилите, работещи с метан, ползват данъчни облекчения на много места в Европа. Цената им обикновено е близка до тази на дизеловите и бензиновите варианти. След покупка експлоатационните разходи са особено ниски. Това се дължи на по-високото енергийно съдържание на метана, поради което той изгаря по-ефективно от другите горива. И тъй като метанът не е дериват на суровия петрол, той не се влияе силно от борсовите му цени. В сравнение с дизела е възможна икономия до 30 процента и до 55 процента в сравнение с бензина.

Метановият автомобил се обслужва лесно

Автомобилите, задвижвани с метан, не се отличават механически от конвенционалните модели. Свещите и филтрите се сменят не по-често. Голямата разлика е, че плътността на газовия резервоар трябва да се проверява по време на техническите прегледи.

Метанът е по-екологичен от бензина и дизела

Международно приетото обозначение CNG (Compressed Natural Gas) се използва за силно компресиран (при около 200 бара) газ. Той е подготвен за зареждане в автомобили и съдържа малки нива азот и въглероден двуокис. По този начин той-изгаря по-чисто. В сравнение със суровия петрол метанът не трябва да бъде преработван след добива си.

Метанът се предлага на много места

Метанстанции са налични на много места в Европа, включително в страни, които традиционно предпочитат бензиновите и дизеловите автомобили.

Снимка: Seat

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до ASD ( преди 1 месец )
    Ако не ти е на метан от завода е нормално да скапеш клапаните и окачването. Правилно е задното окачване да се подсили и да се смени цялата глава при такава преработка, но това не съм чул някой наш "майстор" да го предлага. При LPG е по-лесно, понеже е необходимо само допълнително смазване на клапаните, но и това рядко се прави.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    След гаранцията два пъти съм правил ск. кутия, единия път на 150 хил км и втория на 350 хил км. Първия път ми излезе 600 лв ремонта, а втория 500 лв при гаражен майстор. Имам познат който имаше същото Кади и при него се развали кутията на 200 хил км. Другото са били крушки и ремонти по окачването, но направо незначителни на фона на експлоатацията. Първите две години му въртяхме по 10 000 км месечно.
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    Ще ти обесня, всезнайко... Първо, не съм фен на vw, не съм фен и на никоя определна марка! Второ, това, че ауто билд са попаднали на кофти бройка не означава, че всички са такива! Трето, писах основно за газовата уредба как се държи и, че съм я сменял на някакъв етап, а не, че колата като цяло е нямала проблеми! Единствения проблем до 100 хил км беше един лагер главина, сменен по гаранция.
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ауто билд преди години го тестваха Кади на метан. Продължителният тест беше доста негативен и колата показа много проблеми и недостатъци. Това е за 100 000 км. Как колегата за 450 000 не е имал проблеми ми е много чудно. Явно ФВ правят специални здрави версии за БГ, които не се чупят, а за немския пазар остава талаша. :))) Поне така излизаа по думите на форумниите ВАГинисти. Колко е истина всеки може да се досети... Иначе метана е оферта, ако въртиш мн.км. Най-добре е газов инжекцион.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    Имали сме метаново Кади, ново и за 5 години му навъртяхме 450 хил км. На около 350 хил. му сменихме газовата уредба, за която VW признаха проблеми, но с бутлките не е имало ядове. Като за работна кола вървеше прилично. На магистралата можеше да се поддържат 150-160 км/ч, но над 120 км/ч вдигаше значително разхода. За служебна кола ако въртите много км определено става, за лична не бих си я взел.
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до ASD ( преди 1 месец )
    Като чета коментарите тук, оставам с впечетление, че колите живеещи повече от 50-100к км, се броят на пръстите на едната ръка. То ако беше така, как тогава в вноса на коли в БГ е предимно от бройки на над 300к км? Проблем с клапаните имат само коли, при които не са саморегулиращи се. А дори и при тях и да не ги регулираш в повечето случаи няма проблеми. Един познат кара вече над 150к км на метан, без да пипа клапани. Е да звучи малко дизелово но проблеми няма.
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Забрана за метан НЯМА. Забрана за LPG има само в БГ. В една Германия например забрана няма от 1982. Ама ти си пиши глупости - да ти се вижда нивото
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Xakepa ( преди 1 месец )
    Само плюсове за метана, а нито дума за минусите.Примерно, че толкова натежава, че скапва окачването.Да, по евтин е, но и по взривоопасен.Дори и човек, който не разбира, като види разликата на стената на LPG бутилка и на такава за метан става ясно, че тези за метан са много по дебели и не без причина.Освен това газостанции има на практика в почти всяко населено място, дори селата.Метан станциите обаче все още не са толкова разпространени, колкото ни се иска.Има само в градовете и то не в малките.
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Хм ( преди 1 месец )
    Бе и ти си един спецЯлиС .....
  • #7
    4 rate up comment 19 rate down comment
    ASD ( преди 1 месец )
    Метана за разлика от пропанбутана е с много високо налягане. Поради това при впръскване в цилиндъра се получава адиабатно охлаждане. После клапаните се загряват от изгорелите газове и така в резултат от бързата смяна на температурите клапаните заминават. Така след 50 хил км двигателя е за основен ремонт. Да не говорим че тежката бутилка и скапаните улици унищожават ходовата част на автомобила в задната част.