Метанът е щадящ природата
Задвижваните с метан двигатели имат по-ниски с до 25 % емисии CO2 в сравнение с останалите двигатели с вътрешно горене и до 95 % по-ниски емисии азотни окиси (NOx). Освен това почти не изхвърлят сажди.
Метанът е безопасен и надежден
Противно на всеобщото схващане метанът е безопасно гориво. Газовите резервоари в заводските автомобили са конструирани, произведени и сертифицирани съгласно най-високите стандарти за сигурност в бранша. Освен това те са оборудвани с клапан за сигурност. В случай на технически проблем метанът се изпуска контролирано навън. Всички конструктивни части на резервоара издържат на екстремно натоварване. Налягането в него е около 200 бара, въпреки че резервоарът обикновено е сертифициран до 600 бара.
Мощността и усещането при шофиране са идентични
По отношение на мощността и динамиката метановите модели не отстъпват на бензиновите си събратя. За да бъде открита някаква разлика, човек трябва да се вгледа много внимателно. В арматурното табло обикновено се показва кога двигателят работи в метанов режим. Показателите за нивото на гориво в метановия и бензиновия резервоар са отделни. Ако метанът свърши, автомобилът автоматично превключва на бензин.
Метанът е значително по-евтин
Автомобилите, работещи с метан, ползват данъчни облекчения на много места в Европа. Цената им обикновено е близка до тази на дизеловите и бензиновите варианти. След покупка експлоатационните разходи са особено ниски. Това се дължи на по-високото енергийно съдържание на метана, поради което той изгаря по-ефективно от другите горива. И тъй като метанът не е дериват на суровия петрол, той не се влияе силно от борсовите му цени. В сравнение с дизела е възможна икономия до 30 процента и до 55 процента в сравнение с бензина.
Метановият автомобил се обслужва лесно
Автомобилите, задвижвани с метан, не се отличават механически от конвенционалните модели. Свещите и филтрите се сменят не по-често. Голямата разлика е, че плътността на газовия резервоар трябва да се проверява по време на техническите прегледи.
Метанът е по-екологичен от бензина и дизела
Международно приетото обозначение CNG (Compressed Natural Gas) се използва за силно компресиран (при около 200 бара) газ. Той е подготвен за зареждане в автомобили и съдържа малки нива азот и въглероден двуокис. По този начин той-изгаря по-чисто. В сравнение със суровия петрол метанът не трябва да бъде преработван след добива си.
Метанът се предлага на много места
Метанстанции са налични на много места в Европа, включително в страни, които традиционно предпочитат бензиновите и дизеловите автомобили.
Снимка: Seat