IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

7 факта за метана

Неизвестността и предразсъдъците водят до спорове, но научните факти дават яснота

7 факта за метана

Метанът е щадящ природата

Задвижваните с метан двигатели имат по-ниски с до 25 % емисии CO2 в сравнение с останалите двигатели с вътрешно горене и до 95 % по-ниски емисии азотни окиси (NOx). Освен това почти не изхвърлят сажди.

Метанът е безопасен и надежден

Противно на всеобщото схващане метанът е безопасно гориво. Газовите резервоари в заводските автомобили са конструирани, произведени и сертифицирани съгласно най-високите стандарти за сигурност в бранша. Освен това те са оборудвани с клапан за сигурност. В случай на технически проблем метанът се изпуска контролирано навън. Всички конструктивни части на резервоара издържат на екстремно натоварване. Налягането в него е около 200 бара, въпреки че резервоарът обикновено е сертифициран до 600 бара.

Мощността и усещането при шофиране са идентични

По отношение на мощността и динамиката метановите модели не отстъпват на бензиновите си събратя. За да бъде открита някаква разлика, човек трябва да се вгледа много внимателно. В арматурното табло обикновено се показва кога двигателят работи в метанов режим. Показателите за нивото на гориво в метановия и бензиновия резервоар са отделни. Ако метанът свърши, автомобилът автоматично превключва на бензин.

Метанът е значително по-евтин

Автомобилите, работещи с метан, ползват данъчни облекчения на много места в Европа. Цената им обикновено е близка до тази на дизеловите и бензиновите варианти. След покупка експлоатационните разходи са особено ниски. Това се дължи на по-високото енергийно съдържание на метана, поради което той изгаря по-ефективно от другите горива. И тъй като метанът не е дериват на суровия петрол, той не се влияе силно от борсовите му цени. В сравнение с дизела е възможна икономия до 30 процента и до 55 процента в сравнение с бензина.

Метановият автомобил се обслужва лесно

Автомобилите, задвижвани с метан, не се отличават механически от конвенционалните модели. Свещите и филтрите се сменят не по-често. Голямата разлика е, че плътността на газовия резервоар трябва да се проверява по време на техническите прегледи.

Метанът е по-екологичен от бензина и дизела

Международно приетото обозначение CNG (Compressed Natural Gas) се използва за силно компресиран (при около 200 бара) газ. Той е подготвен за зареждане в автомобили и съдържа малки нива азот и въглероден двуокис. По този начин той-изгаря по-чисто. В сравнение със суровия петрол метанът не трябва да бъде преработван след добива си.

Метанът се предлага на много места

Метанстанции са налични на много места в Европа, включително в страни, които традиционно предпочитат бензиновите и дизеловите автомобили.

Снимка: Seat

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #3 колко да е по-скъп? за мен по-важните неща за такива автомобили са - 1) върви ли прилично на газ - да не е мъртвец, 2) дали не е много тежка колата заради бутилките - има олекотени версии. Другото е ок.
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Men ( преди 4 години )
    Сервизиране само в официален сервиз на марката. Автомобила е значително по-скъп от бензиновият си еквивалент. Има смисъл само ако се карат над 20-25 хиляди километра или ако се върти много градско, тогава разхода се вдига с много, но пак ми е 2.5 пъти по-евтино от другата ми кола, която е дизел.
  • #2
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Men ( преди 4 години )
    Някои от нещата са верни други не. На първо място следва да се отбележи, че статията е за фабрично произведени автомобили на метан. При тях двигателят е променен, а резеровора за бензин е 10-14литра. Разлика в мощността има макар и малка. Свещи се сменят горе-долу двойно по-често. За проверката при техническия преглед на метановите бутилки ми е интересно изобщо има ли пункт в бг, който да го прави?! Вече почти 10 години съм собственик на метанова кола и говоря от опит. Серивизиране само в официа
  • #1
    21 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Забравили сте да споменете и факта, че има пълна забрана за паркиране на автомобили с газови уредби в закрити паркинги. Причината е напълно обоснована научно и важна, но явно не се вписва в общия тон на статията...