Последното поколение на Volkswagen Golf продължи традициите на своите предшественици и се нареди на първо място по продажби в Европа. Не е тайна, че инженерите от компанията от Волфсбург вече работят върху следващата - осма, генерация на модела.
Едновременно с това обаче се развива и настоящото поколение на Golf, което вече се предлага и в още една нова модификация - TGI BlueMotion. Тя работи на природен газ (метан или CNG) и бензин. Имахме възможността да я тестваме и да проверим дали наистина е толкова икономична, колкото се опитват да ни убедят.
На външен вид различията между метановия Golf и стандартната версия са минимални. Новата модификация има надписи TGI и BlueMotion, разположени на решетката на радиатора и отзад. Те трябва да ви подскажат, че става дума за автомобил на метан, каквито Volkswagen от няколко години предлага.
Още преди Golf VII да се появи, компанията създаде подобна версия на седмото поколение на Passat, както и на добре познатото от такситата Caddy. Преди година излезе и метанов Up!, който направи германският миниавтомобил още по-привлекателен за търсачите на максимално ниски разходи за гориво.
Що се касае до интериора на TGI, и той е същият като при обикновената версия на модела. В първия момент дори трудно можете да разберете, че се качвате на кола, задвижвана от метан, тъй като няма превключвател, с който да преминавате от природен газ на бензин (или обратното). Разликите са в приборите пред шофьора, като под оборотомера е поставен аналогов уред, показващ нивото на метана в бутилките. Разбира се, има и такъв за количеството бензин в резервоара, като той се намира под скоростомера.
Всичко останало си е като при добре познатият Golf VII. Поставянето на бутилките за метан не се е отразило на големината на багажника, тъй като те заемат мястото на резервната гума. Такава липсва, така че трябва да внимавате, особено ако ви се налага да преминавате през лоши пътища, каквито, за съжаление, все още изобилстват по нашите географски ширини.
Разликата между този автомобил и стандартният модел на пътя няма. Хечбекът се задвижва от 1.4-литров двигател TSI, развиващ мощност от 110 к.с. Както стана дума, той работи и на природен газ, и на бензин. И отговаря на стандарта Euro 6. След запалването му той работи на бензин, но преминава на метан, без водачът изобщо да разбере кога се случва това. Решението се взима от електрониката, която сама прехвърля от едното гориво на другото.
Същото упражнение се повтаря и когато метанът в бутилките приключи и колата премине на бензин. Всъщност идеята на Volkswagen Golf TGI e да бъде екологичен (вредните емисии при този модел са 94 г/км) и икономичен, и затова CNG е приоритет. Тоест не можете да карате на бензин, докато има метан в бутилките. А той стига за пробег около 350-380 км в зависимост от скоростта, с която се придвижвате.
Мотото на тази модификация е "6 лв. на 100 км", което е напълно оправдано в случая. Ако обаче метанът ви свърши някъде, където няма станция за зареждане, притесненията са напълно излишни - машината разполага със стандартен резервоар, побиращ 55 литра. Това ви гарантира, че с пълни метанови бутилки и зареден догоре бензинов резервоар автомобилът може да измине около 1300 км, което е едно доста добро постижение. Постигнатият при движение по магистрала от нас разход беше 4.1 кг метан на 100 км. След като двигателят премина на бензин, компютърът отчете 5.8 л/100 км.
Любопитното е, че при движение на метан двигателят няма никакви проблеми с поддържането на висока скорост, ускоряването и изпреварването. Тежките метанови бутилки не влияят по никакъв начин на поведението на хечбека на пътя. Когато природният газ свърши, сякаш се усеща (или поне така ни се стори на нас), че колата започва да върви повече само на бензин, но това може и да си е лично наше внушение.
Като цяло метановият Golf VII може да бъде много полезен на хората, които използват автомобила си всекидневно. Особено в градски условия, тъй като там има и повече възможности за зареждане на метан. Както и да го сметнеш 6 лв. на 100 км е далеч по-евтино от стандартната лека кола с двигател с вътрешно горене. За да постигне нещо подобно, тя трябва да харчи около 2.5 л/100 км при градски условия, което поне засега изглежда непостижимо.
Що се касае до цените на автомобила, те стартират 40 205 лв с ДДС. Вярно - доста по-скъпо от стандартния Golf VII, но пък разликите в цените на горивото бързо могат да наклонят везните в полза на метановата версия. Особено при тези, които навъртат доста километри всекидневно.
Снимки: Automedia.bg