IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.

Тествахме модификацията TGI BlueMotion на седмото поколение на хечбека

С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.


С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.
Последното поколение на Volkswagen Golf продължи традициите на своите предшественици и се нареди на първо място по продажби в Европа. Не е тайна, че инженерите от компанията от Волфсбург вече работят върху следващата - осма, генерация на модела.

Едновременно с това обаче се развива и настоящото поколение на Golf, което вече се предлага и в още една нова модификация - TGI BlueMotion. Тя работи на природен газ (метан или CNG) и бензин. Имахме възможността да я тестваме и да проверим дали наистина е толкова икономична, колкото се опитват да ни убедят.
С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.
На външен вид различията между метановия Golf и стандартната версия са минимални. Новата модификация има надписи TGI и BlueMotion, разположени на решетката на радиатора и отзад. Те трябва да ви подскажат, че става дума за автомобил на метан, каквито Volkswagen от няколко години предлага.

Още преди Golf VII да се появи, компанията създаде подобна версия на седмото поколение на Passat, както и на добре познатото от такситата Caddy. Преди година излезе и метанов Up!, който направи германският миниавтомобил още по-привлекателен за търсачите на максимално ниски разходи за гориво.
С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.
Що се касае до интериора на TGI, и той е същият като при обикновената версия на модела. В първия момент дори трудно можете да разберете, че се качвате на кола, задвижвана от метан, тъй като няма превключвател, с който да преминавате от природен газ на бензин (или обратното). Разликите са в приборите пред шофьора, като под оборотомера е поставен аналогов уред, показващ нивото на метана в бутилките. Разбира се, има и такъв за количеството бензин в резервоара, като той се намира под скоростомера.

Всичко останало си е като при добре познатият Golf VII. Поставянето на бутилките за метан не се е отразило на големината на багажника, тъй като те заемат мястото на резервната гума. Такава липсва, така че трябва да внимавате, особено ако ви се налага да преминавате през лоши пътища, каквито, за съжаление, все още изобилстват по нашите географски ширини.
С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.
Разликата между този автомобил и стандартният модел на пътя няма. Хечбекът се задвижва от 1.4-литров двигател TSI, развиващ мощност от 110 к.с. Както стана дума, той работи и на природен газ, и на бензин. И отговаря на стандарта Euro 6. След запалването му той работи на бензин, но преминава на метан, без водачът изобщо да разбере кога се случва това. Решението се взима от електрониката, която сама прехвърля от едното гориво на другото.

Същото упражнение се повтаря и когато метанът в бутилките приключи и колата премине на бензин. Всъщност идеята на Volkswagen Golf TGI e да бъде екологичен (вредните емисии при този модел са 94 г/км) и икономичен, и затова CNG е приоритет. Тоест не можете да карате на бензин, докато има метан в бутилките. А той стига за пробег около 350-380 км в зависимост от скоростта, с която се придвижвате.
С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.
Мотото на тази модификация е "6 лв. на 100 км", което е напълно оправдано в случая. Ако обаче метанът ви свърши някъде, където няма станция за зареждане, притесненията са напълно излишни - машината разполага със стандартен резервоар, побиращ 55 литра. Това ви гарантира, че с пълни метанови бутилки и зареден догоре бензинов резервоар автомобилът може да измине около 1300 км, което е едно доста добро постижение. Постигнатият при движение по магистрала от нас разход беше 4.1 кг метан на 100 км. След като двигателят премина на бензин, компютърът отчете 5.8 л/100 км.
С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.
Любопитното е, че при движение на метан двигателят няма никакви проблеми с поддържането на висока скорост, ускоряването и изпреварването. Тежките метанови бутилки не влияят по никакъв начин на поведението на хечбека на пътя. Когато природният газ свърши, сякаш се усеща (или поне така ни се стори на нас), че колата започва да върви повече само на бензин, но това може и да си е лично наше внушение.

Като цяло метановият Golf VII може да бъде много полезен на хората, които използват автомобила си всекидневно. Особено в градски условия, тъй като там има и повече възможности за зареждане на метан. Както и да го сметнеш 6 лв. на 100 км е далеч по-евтино от стандартната лека кола с двигател с вътрешно горене. За да постигне нещо подобно, тя трябва да харчи около 2.5 л/100 км при градски условия, което поне засега изглежда непостижимо.
С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.
Що се касае до цените на автомобила, те стартират 40 205 лв с ДДС. Вярно - доста по-скъпо от стандартния Golf VII, но пък разликите в цените на горивото бързо могат да наклонят везните в полза на метановата версия. Особено при тези, които навъртат доста километри всекидневно.

Снимки: Automedia.bg

 

0 от 500
  • #35
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Защо замо Голф 7-ца бе ВАГончик?Защо?Всички Гоуфове от 1-чката до сега са с изчистени линии.Чисти,като галавите ви празни каски.Има и друго хубаво нещо,а то е,че мислите за старините си.Такава пенсионерска кола на млади години да е харесваш говори само за това.Пенсия може да не дочакате,но за сметка на това с колите сте си пенсионери цял живот.
  • #34
    14 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Идва зима, Русия спира газта, а да ви видим сега. 6 лева ли ще е или...Купувай народе, докато е на промоция!
  • #33
    12 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    А къде слагате цената на изразходения бензин? Чудно защо никой, каращ автомобил на газ, не добавя към разходите си и бензина, който изразходва за щяло и нещяло. Вие тук също - 6 лева на 100 км, ама сте карали на бензин. Тогава колко стават? Така избива ли се цената на метана или трябва през ден да търсите метан станция?
  • #32
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Роман Безяк ( преди 10 години )
    ВТОРНИК 16.09.2014 ЩЕ ИМА РАЗПЛАКАНИ ФЕНОВЕ НА ЛИВЪРПУЛ !!!
  • #31
    18 rate up comment 1 rate down comment
    кики ( преди 10 години )
    Факт е,че тоя мотор харчи здраво масло.
  • #30
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    При теста са постигнали разход 4.1кг/100км. Това прави над 7лв/100км, а не 6лв. Поне във Варна цената на метана е 1.75-1.79лв/кг, ама знам ли може в София да е под 1.50лв/кг.
  • #29
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Каква е далаверата от тази покупка не знам. Вземаш стандартния модел със същия двигател, но 12 к.с. повече за 30 000 лв. слагаш една супер метанова с всички екстри за 2 000 лв и ти артисват едни 8 000 лв за гориво. С тези пари ще се скъсаш да караш. Освен всичко и гаранцията ти се запазва. А най-далавера е да си вземеш кола до 5 г. на малко км. и тогава да и слагаш метан или газова. По-голяма евтения от това няма.И моля богаташчетата да не пишат как не ги вълнувал разхода.Днес видях АМЖ на газ
  • #28
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    С VW Golf на метан пътят до морето излиза 20 лв.Ама от коя точка на България?Може би от Стара Загора или Сливен? Моля ви се, пишете нещата такива, каквито СА!Благодаря!
  • #27
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Икономията на гориво е майка на спасяването на планетата, а не ви пожелавам да ви се разболяват близки или децата от някоя болест свързана със замърсения въздух, за да не усетите набързо икономията на какво е майка... А и човек, който дава 3-4 пъти по-малко за гориво не е ***, той просто може да ги дава за друго - жени, пиене, почивки, телефони, лаптопи, ядене, квото си иска. Всеки който не е милионер и казва, че не му пука за разхода лъже, освен ако не кара служебна
  • #26
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Икономията е майка на мизерията.Аз си карам последния Нисан Патрул платиниум едишън с 400 коня и разход 35 литра на 100 км. И хил не ми пука. Вседехода е като танк но излита като ракета като натиснеш *** до ламарината..