fallback

Какво всъщност печелим от твърде бързото шофиране?

Повечето шофьори не се състезават, но често ограниченията на скоростта не се спазват

Често пъти покрай ограничение от 50 км/ч имаме склонността да преминаваме с 60, защото винаги сме го правили и никога не сме били наказвани. Но наистина ли си струва да караме по-бързо?

Малка аритметична задача: в населено място с дължина 3 км карате с 60 км/ч вместо с разрешените 50. Колко време спестявате? Отговор: само 36 секунди. Пътувате три минути, вместо 3,6 минути. Но рискувате глоба.

Друг пример: на магистралата има ремонт. Тези ремонти на моменти могат да бъдат наистина досадни. Вместо предписаните 80 км/ч шофьорът решава да кара със 100 км/ч, за да спести поне малко време. Колко време спестява, ако предположим, че ремонтът е с дължина 5 км?

45 секунди, не часове. Разбира се, и тук има наказания. И това, което не трябва да се забравя, е, че разходът на гориво се увеличава непропорционално при по-висока средна скорост.

Последен пример: 100 км движение по магистралата. Карате вместо със 150, вместо с разрешените 140 150 км/ч. Спестеното време е приблизително три минути.

Затова и съветите на експертите са, че умереното бързане не се изплаща. Внимателното и безопасното пътуване са за предпочитане вместо здравото натискане на газта и излагането на себе си и на пътниците в автомобила на опасност. И да не забравяме: само 10 км/ч по-ниска скорост понякога гарантират много по-икономично пътуване.

Снимки: Autorevue

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Почти винаги карам с 10 км/ч над ограничението. Примерно извън града карам със 100 км/ч, но реалната ми скорост по ГПС е 91-92 км/ч минус 3 км/ч толеранс и стават реални под 90 км/ч. При по-високи скорости е дори още повече. Така, че по километраж може да карате с 10-тина км/ч над ограничението и няма да сте в нарушение. Единствено в населено място карам макс.със 7-8 км/ч над ограничението 50 км/ч. Проблемът обаче е в джигитите, които карат с 30-40 км/ч над ограничението и повече дори.
  • #10
    RD ( преди 4 години )
    Важното е да се кара така, че останалите коли да ти се появяват откъм очите, а не откъм гърба :)
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    До nuclear:Тъкмо ако заспиш със 150 е сигурно, че няма повече да се събудиш ;)До някой #2:Няма как ТИР да кара със 120. Те са ограничени на 90 км/ч. Като навършиш 18 и вземеш книжка, ще видиш ;)
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Смисълът на 10 км/ч повече обикновено е, че може да продължи да се кара на пета или шеста предавка. ДВГ е адски древен и несъвършен динозавър. Дори не си даваме сметка колко. След като минем на електричество, най-икономичната скорост ще е възможно най-бавната. При автомобилите с ДВГ най-икономичната скорост е около 75 км/ч. Всичко надолу и нагоре води до допълнителни разходи и замърсяване.
  • #7
    някой ( преди 4 години )
    За умните съм чувал да скучаят, но за глупавите - не. Браво докторе! Измислихте нещо ново. Сигурно сте от новонароилите се учени в България. Спорен и нескучен ден.
  • #6
    Д-р Христов ( преди 4 години )
    Нищо не печелиш освен една цигара време на цената на умрели нервни клетки. Вътрешната припряност е зло, с което трябва да се бориш ежеминутно с нечестиви средства - да си вадиш корички, ушна кал, гурели, пърхут, сирене и подташачна мазнотия и да ги душиш. Не само в колата, ами по опашки, на родителска среща - навсякъде. Стига с тея нерви - дайте го на релакс. Само глупавият човек скучае.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    "Затова и съветите на експертите са, че умереното бързане не се изплаща." - хахаха значи съвета е ако бързате - бързайте сериозно... умереното бързане няма смисъл :D
  • #4
    nuclear ( преди 4 години )
    Бързото каране помага и да не заспиш зад волана при монотонното каране по магистрала. При 150-160 си по-нащрек, какви ще ги свършат колите около теб.
  • #3
    някой ( преди 4 години )
    Парламентът в Италия ( мисля , че беше 2009 или 2010 ) обсъди да разреши на някои участъци по Автомагистралите ограничението да стане 150, защото болшинството от нарушенията били до 150. Не знам дали се прилага, но имаше дебат.
  • #2
    някой ( преди 4 години )
    Уточнение. Ако карам със 150 ще изпреварвам всички, които са по-бавни. Но ако карам със 130 ( толкова е разрешено в по-голямата част от "автомагистралите" ни) ще зацепвам зад някой каращ със 120 или друг изпреварващ със 100. Така че не умувайте. В Германия са го измислили. Ако карам със 150 ще стигна с около половин час по-бързо и няма да се уморя толкова, колкото ако карам със 90 и мисля кой турски тир ще ме блъсне отзад, карайки с 120.
fallback
Последни