Уви, дойде краят на марката Holden. В началото на миналата седмица американският концерн General Motors обяви, че до лятото австралийският бранд, чиято история започва преди повече от 160 години, ще изчезне от лицето на земята. Започвайки с производството на седла за коне, Holden преминава към сглобяването на каруци и карети, а малко по-късно - каросерии за американски автомобили. През 1926 г. компанията е забелязана от General Motors и няколко години по-късно е включена в концерна. Време е да си спомним с кои модели се прочу австралийският бранд.
HSV Maloo R8
Автомобил, който може да бъде наречен истинското лице на Holden и неговата лебедова песен. Когато човек си спомни за марката, първото нещо, което изниква в главата му не е Commodore или Monaro, а имено тази кола. Див, едва управляващ се, обичащ да влиза в завоите със задницата си пикап с арогантен 6,2-литров V8 под капака си. Мощност от 557 коня, 691 Нм въртящ момент и обем на салона от 1209 литра ... Много малко автомобили в света могат да съчетаят такива противоречиви цифри. Шаси - типично пътническо, с очакване McPherson отпред и многоточково отзад. Управляемостта тъй или иначе не е еталон, но само заради нея ли се купува такъв прекрасен автомобил?
Автомобил, който може да бъде наречен истинското лице на Holden и неговата лебедова песен. Когато човек си спомни за марката, първото нещо, което изниква в главата му не е Commodore или Monaro, а имено тази кола. Див, едва управляващ се, обичащ да влиза в завоите със задницата си пикап с арогантен 6,2-литров V8 под капака си. Мощност от 557 коня, 691 Нм въртящ момент и обем на салона от 1209 литра ... Много малко автомобили в света могат да съчетаят такива противоречиви цифри. Шаси - типично пътническо, с очакване McPherson отпред и многоточково отзад. Управляемостта тъй или иначе не е еталон, но само заради нея ли се купува такъв прекрасен автомобил?