Уви, дойде краят на марката Holden. В началото на миналата седмица американският концерн General Motors обяви, че до лятото австралийският бранд, чиято история започва преди повече от 160 години, ще изчезне от лицето на земята. Започвайки с производството на седла за коне, Holden преминава към сглобяването на каруци и карети, а малко по-късно - каросерии за американски автомобили. През 1926 г. компанията е забелязана от General Motors и няколко години по-късно е включена в концерна. Време е да си спомним с кои модели се прочу австралийският бранд.
Holden Commodore SS V Redline
Последният в историята Commodore местно производство. Той трябва да се конкурира с задграничните BMW M5 и Jaguar XFR и се реализира в САЩ под името Chevrolet SS. Между другото, много интересни истории са свързани с модела SS: от скандала с името "SS", което поражда не най-добрите асоциации, до възможността директно при дилъра на Chevrolet да си купите колата, но с емблематта на Holden срещу заплащане, разбира се. Подобно на HSV Maloo, Commodore SS V се предлага с 6.2-литров V8, който гарантира ускорение до 100 км/ч за 4,9 сек. И по стара австралийска традиция този седан не може да предложи на купувача нито скъпи материали в интериора, нито съвременна мултимедия. И въпреки това е готин.
Последният в историята Commodore местно производство. Той трябва да се конкурира с задграничните BMW M5 и Jaguar XFR и се реализира в САЩ под името Chevrolet SS. Между другото, много интересни истории са свързани с модела SS: от скандала с името "SS", което поражда не най-добрите асоциации, до възможността директно при дилъра на Chevrolet да си купите колата, но с емблематта на Holden срещу заплащане, разбира се. Подобно на HSV Maloo, Commodore SS V се предлага с 6.2-литров V8, който гарантира ускорение до 100 км/ч за 4,9 сек. И по стара австралийска традиция този седан не може да предложи на купувача нито скъпи материали в интериора, нито съвременна мултимедия. И въпреки това е готин.