Уви, дойде краят на марката Holden. В началото на миналата седмица американският концерн General Motors обяви, че до лятото австралийският бранд, чиято история започва преди повече от 160 години, ще изчезне от лицето на земята. Започвайки с производството на седла за коне, Holden преминава към сглобяването на каруци и карети, а малко по-късно - каросерии за американски автомобили. През 1926 г. компанията е забелязана от General Motors и няколко години по-късно е включена в концерна. Време е да си спомним с кои модели се прочу австралийският бранд.
Holden Coupe 60 Concept
Това купе е подарък, който Holden си прави по случай 60-ата годишнина от първия модел. Концептът е разработен, за да се проучат възможностите на шасито GM Zeta (върху него, например, е изградено петото поколение на Chevrolet Camaro). Както и всички да разберат колко красиви коли може да произведе Holden. Разбира се, австралийците наистина искат концептът с врати без рамки да се качи на поточната линия и да стане наследник на купето Monaro. Както често се случва обаче, разработката е сметната за твърде скъпа и шефовете на GM не искат да пуснат конкурент на гореспоменатото Camaro. Концепцията остава мечта и напразно: 6-литровият V8 и шестстепенната ръчна трансмисия биха придали на Coupe 60 доста силен характер.
Това купе е подарък, който Holden си прави по случай 60-ата годишнина от първия модел. Концептът е разработен, за да се проучат възможностите на шасито GM Zeta (върху него, например, е изградено петото поколение на Chevrolet Camaro). Както и всички да разберат колко красиви коли може да произведе Holden. Разбира се, австралийците наистина искат концептът с врати без рамки да се качи на поточната линия и да стане наследник на купето Monaro. Както често се случва обаче, разработката е сметната за твърде скъпа и шефовете на GM не искат да пуснат конкурент на гореспоменатото Camaro. Концепцията остава мечта и напразно: 6-литровият V8 и шестстепенната ръчна трансмисия биха придали на Coupe 60 доста силен характер.