Уви, дойде краят на марката Holden. В началото на миналата седмица американският концерн General Motors обяви, че до лятото австралийският бранд, чиято история започва преди повече от 160 години, ще изчезне от лицето на земята. Започвайки с производството на седла за коне, Holden преминава към сглобяването на каруци и карети, а малко по-късно - каросерии за американски автомобили. През 1926 г. компанията е забелязана от General Motors и няколко години по-късно е включена в концерна. Време е да си спомним с кои модели се прочу австралийският бранд.
Holden Commodore SS Group A SV
Това е може би един от най-лудите модели на Holden, правени някога. Commodore SS SV е хомологационната версия на състезателния автомобил за група А. Заради необичайния си аеродинамичен комплект той получава много имена: от Waukee (в чест на състезателния екип на Tom Walkinshaw Racing, който пилотира такива коли) до Batmobile (по очевидни причини). Атмосферният V8 двигател развива 259 конски сили и ускорява седана от място до 100 км/ч за 6,2 секунди. А през 1990 г. състезателната версия на Commodore побеждава "Годзила" Skyline R32 в състезанието Bathurst 1000. Такава препоръка си заслужава.
Това е може би един от най-лудите модели на Holden, правени някога. Commodore SS SV е хомологационната версия на състезателния автомобил за група А. Заради необичайния си аеродинамичен комплект той получава много имена: от Waukee (в чест на състезателния екип на Tom Walkinshaw Racing, който пилотира такива коли) до Batmobile (по очевидни причини). Атмосферният V8 двигател развива 259 конски сили и ускорява седана от място до 100 км/ч за 6,2 секунди. А през 1990 г. състезателната версия на Commodore побеждава "Годзила" Skyline R32 в състезанието Bathurst 1000. Такава препоръка си заслужава.