Уви, дойде краят на марката Holden. В началото на миналата седмица американският концерн General Motors обяви, че до лятото австралийският бранд, чиято история започва преди повече от 160 години, ще изчезне от лицето на земята. Започвайки с производството на седла за коне, Holden преминава към сглобяването на каруци и карети, а малко по-късно - каросерии за американски автомобили. През 1926 г. компанията е забелязана от General Motors и няколко години по-късно е включена в концерна. Време е да си спомним с кои модели се прочу австралийският бранд.
Holden GTR-X Concept
И още един неочакван концепт за марката. Този път с по-малко цилиндри, предно разположен двигател и класически скрити фарове. За разлика от Hurricane, GTR-X, която се появява през 1970 г., е много по-близо до серийно производство. Шасито и редовият 6-цилиндров двигател с мощност 160 коня са взети от модела Torana, а теглото на купето с три врати е едва 1043 кг. Уви, колата така и не се качва на поточната линия. Мениджърите на GM решават, че австралийско-американското купе няма да може да се конкурира с Datsun 240Z и не отделят средства за по-нататъшното му развитие.
И още един неочакван концепт за марката. Този път с по-малко цилиндри, предно разположен двигател и класически скрити фарове. За разлика от Hurricane, GTR-X, която се появява през 1970 г., е много по-близо до серийно производство. Шасито и редовият 6-цилиндров двигател с мощност 160 коня са взети от модела Torana, а теглото на купето с три врати е едва 1043 кг. Уви, колата така и не се качва на поточната линия. Мениджърите на GM решават, че австралийско-американското купе няма да може да се конкурира с Datsun 240Z и не отделят средства за по-нататъшното му развитие.