Уви, дойде краят на марката Holden. В началото на миналата седмица американският концерн General Motors обяви, че до лятото австралийският бранд, чиято история започва преди повече от 160 години, ще изчезне от лицето на земята. Започвайки с производството на седла за коне, Holden преминава към сглобяването на каруци и карети, а малко по-късно - каросерии за американски автомобили. През 1926 г. компанията е забелязана от General Motors и няколко години по-късно е включена в концерна. Време е да си спомним с кои модели се прочу австралийският бранд.
Holden Commodore Supercar
За съжаление, след затварянето на фабриките през 2017 г., Holden оцеля единствено чрез продажбата на преобразувани модели на Opel и Chevrolet. Такъв е и този Commodore ZB: модифициран в Австралия и струващ 645 000 долара, състезателният лифтбек по същество е леко модифициран Opel Insignia. И едва не загуби основната особеност на Commodore: компанията искаше да премахне двигателя на Chevrolet V8 и да го замени с twin-turbo V6. Commodore ZB показа отлични резултати в състезанията, а отборът гледаше с увереност към бъдещето. Сега обаче изглежда, че с излизането на Holden от шампионата автомобилите на Ford ще вземат дългоочаквана историческа победа.
За съжаление, след затварянето на фабриките през 2017 г., Holden оцеля единствено чрез продажбата на преобразувани модели на Opel и Chevrolet. Такъв е и този Commodore ZB: модифициран в Австралия и струващ 645 000 долара, състезателният лифтбек по същество е леко модифициран Opel Insignia. И едва не загуби основната особеност на Commodore: компанията искаше да премахне двигателя на Chevrolet V8 и да го замени с twin-turbo V6. Commodore ZB показа отлични резултати в състезанията, а отборът гледаше с увереност към бъдещето. Сега обаче изглежда, че с излизането на Holden от шампионата автомобилите на Ford ще вземат дългоочаквана историческа победа.