IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai и KIA разработиха "умна" система за смяна на предавките

Тя използва данните от навигацията, камерите и радара на адаптивния круиз контрол

Hyundai и KIA разработиха

Южнокорейските автомобилни компании Hyundai Motor Company и KIA Motors (първата притежава  32.8% от втората) обявиха създаването на първата в света система за предсказуемо превключване на предавките. Тя избира оптималната последователност въз основа на данни, получени от навигационната система, камерите и радара на адаптивния круиз контрол.

Системата със сложното наименование Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System се състои от блок за управление на трансмисията (TCU) и специален софтуер, базиран на изкуствен интелект. Задачата на TCU е да обработва данни, получени от 3D навигацията в реално време - височината, наклона и кривината на пътя, от камерите и от радарите на круиз контрол.

Hyundai и KIA - система за смяна на предавките

Въз основа на получената информация, софтуерният алгоритъм избира оптималния сценарий за смяна на предавките. Например, той ще превключи на неутрална скорост, ако е необходимо колата да забави плавно и автомобилът отпред се движи с еднаква скорост, или ще включи спортен режим, когато напуска магистралата, така че на водача да е по-лесно да се влее към потока. В завоите ICT позволява броят на смените на предавките да се намали с 43%, а спирането - с 11%.

В допълнение, ICT може да спре двигателя. Режимът се активира, когато системата открие неравности като легнали полицаи, при наклони или когато на участък от пътя се променя максималната скорост със съответните знаци. В бъдеще функционалността на системата ще се разшири: тя ще се научи да "общува" със светофарите и да се адаптира към движението в "зелена вълна".

0 от 500
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "софтуерният алгоритъм избира оптималния сценарий" според кого: инженера, програмиста и ошашавената навигация... А къде съм аз тук и моите желания и предпочитания...? Аре, нема нужда колата да ми казва как искам да се движа... Да не говорим какво ще стане, когато изкуствен "интелект" се бъгне, ...което - знаем - рано или късно се случва.