IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Hyundai и KIA разработиха "умна" система за смяна на предавките

Тя използва данните от навигацията, камерите и радара на адаптивния круиз контрол

Hyundai и KIA разработиха

Южнокорейските автомобилни компании Hyundai Motor Company и KIA Motors (първата притежава  32.8% от втората) обявиха създаването на първата в света система за предсказуемо превключване на предавките. Тя избира оптималната последователност въз основа на данни, получени от навигационната система, камерите и радара на адаптивния круиз контрол.

Системата със сложното наименование Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System се състои от блок за управление на трансмисията (TCU) и специален софтуер, базиран на изкуствен интелект. Задачата на TCU е да обработва данни, получени от 3D навигацията в реално време - височината, наклона и кривината на пътя, от камерите и от радарите на круиз контрол.

Hyundai и KIA - система за смяна на предавките

Въз основа на получената информация, софтуерният алгоритъм избира оптималния сценарий за смяна на предавките. Например, той ще превключи на неутрална скорост, ако е необходимо колата да забави плавно и автомобилът отпред се движи с еднаква скорост, или ще включи спортен режим, когато напуска магистралата, така че на водача да е по-лесно да се влее към потока. В завоите ICT позволява броят на смените на предавките да се намали с 43%, а спирането - с 11%.

В допълнение, ICT може да спре двигателя. Режимът се активира, когато системата открие неравности като легнали полицаи, при наклони или когато на участък от пътя се променя максималната скорост със съответните знаци. В бъдеще функционалността на системата ще се разшири: тя ще се научи да "общува" със светофарите и да се адаптира към движението в "зелена вълна".

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Профи ( преди 1 месец )
    Почти всички камиони с автоматични кутии имат отдавна възможност за избор на такава система като го поръчваш......
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #8 Аз ти пиша за автомат с двоен съединител ти за някакви вариатори бълнуваш. Иначе модела го позна 2019 г.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    пропов ( преди 1 месец )
    Това Ролс Ройс (разбирай БМВ) го имат от няколко години. Ама при тях е включено и адаптивното окачване, което вече става Предиктивно. Ама няма лошо, корейците ще го вкарат това на по достъпно ниво, предполагам. Със сигурност такива оптимизации са добре дошли за калпавите шофери, който са си един сериозен процент от всички на пътя.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Suzuki SX4 вариатор?
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Обикновен ( преди 1 месец )
    Разбирачи вашите познания са от интернет а производителите създават продукт стига сте се упражнявали по многозначните.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не ти знам дизела, аз съм с бензин 1,4 140 к.с. СУВ турбо и директно впръскване и при 40км/ч съм на 1250 об/мин на 4-та предавка на автоматика с двоена съединител. Разхода на гориво е под 5/100 при тази скорост и обороти. Това е при натиснат нормален режим на колата. При спорт, сняг, офроуд и заключване на дефиринциалите нещата са други, но при нормал е толкова.
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    м550д ( преди 1 месец )
    BMW го имат това отдавна казва се predictive gear shift. Сигурно го има и в мерцедес и ауди просто не му знам името. Аз карам кола с такова нещо но не мога да кажа че го забелязвам, предполагам в по-малките двигатели ще се усеща защото свалянето на предавката ще е доста по-важно за динамиката отколкото на големите дизели.
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първо да си оправят не-умния контрол, карам дизели с 40км в час при под 1500об/мин , помощника за смяна на предавка ми напомня да прехвърля на 4-та!? 100км и вече ме има за новобранец и ми мига "превключи на 6-та" !? , после хората се чудят защо колите им влизат в режим самопочистване на филтъра за твърди частици, на всеки 200 км и защо новите дизели им излизат "хиляди" проблеми.
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не знам що ми се струва че "Бугати" или "Ролс ройс" имат някаква подобна идея в моделите си от преди 30 години. Имам някакъв бегъл спомен преди години да съм го гледал в един репортаж
  • #2
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хората са измислили безстепенни трансмисии и няма нужда да се превключва каквото и да е! да ама трябва парички да се папкат и измислят какви ли не щуротии, усложняват системите и добавят все нови и нови, а нещата са толкова елементарни. !ма от елементарните и прости неща не може да се папка. Трябва да е нещо в което да се наливат пари и да се оскъпява, а и от време на време да се разваля, че то само от продажба на коли не се печели. Сервизите носят по-големи печалби...