Компанията BMW продължава да разширява своята гама от "умерени хибриди", след като през миналата есен технологията дебютира на седана и комбито 5-Series, а в началото на тази се появи при моделите от 3-Series и кросоувъри X3 и X4, сега дойде ред ва X5 и X6.
До момента баварците използваха модификация със 2,0-литров дизел с 4 цилиндъра и мощност 190 к.с., чийто индекс е 20d, но за BMW X5 и X6 предлагат версията xDrive40d. Тя разчита на редови 6-цилиндров двигател с обем 3,0 литра, който развива 340 к.с. и 700 Нм. Този мотор ще се появи и на "напомпаните" седан и комби M340d xDrive.
Мощността на стартер-генератора, който се задвижва с ремък, за да стартира по-бързо двигателя с вътрешно горене и му помага при старт, а също така рекуперира енергията е 11 к.с. . В системата влизат още батерия и преобразувател на напрежението, като тя изпълнява функциите на Start/Stop и напълно изключва двигател при отпускане на педала на газта.
Двигателят с вътрешно горене е получил два турбокомпресора с променлива геометрия (ниско и високо налягане), система за директно впръскване на горивото под налягане от 2700 бала, както нови дюзи, позволяващи по-точно дозиране на горивото, което се подава в цилиндрите до 10 пъти при един такт.
Версиите BMW X5 xDrive40d и BMW X6 xDrive40d ускоряват от 0 до 100 км/ч за 5,5 секуди, като първата от тях харчи 5,9-6,4 л/100 км, а втората - 5,8-6,2 л/100 км.
Снимки: BMW