За трета поредна година BMW Group отчита рекордни продажби на българския пазар. За изминалите 12 месеца на крайни клиенти са доставени общо 1397 автомобила BMW и MINI, както и 114 мотоциклета BMW Motorrad.
При марката BMW резултатът е 1159 продажби, което прави ръст от 5% спрямо 2018 г., а при MINI увеличението е с 55% - до 238 автомобила. Мотоциклетите на BMW Motorrad също отчитат ръст, като той е 8%.
Най-продавания модел за 2019 г. е BMW X5 (234 бройки), следван от BMW X1 (117), a на трето място се нарежда BMW 3-Series с 91 доставени автомобили. Добре се справя и BMW X7, което е на пазара от края на май миналата година, но за 7 месеца от него са продадени 84 бройки.
Компанията отчита и запазване на интереса към изцяло електрическото BMW i3, което постига почти идентичен резултат с предходната година - 57 автомобила. Броят на електрифицираните автомобили, в който се включват и PHEV (зареждащите се хибриди) моделите на BMW реализирани през годината нараства с 60% спрямо предходната година.
В световен мащаб 2019-а е деветата поредна рекордна година за BMW Group. Търговският резултат, постигнат от трите автомобилни марки на германският премиум производител - BMW, МINI и Rolls-Royce, е 2 520 307 автомобила или ръст в продажбите от 1,2%. Това, за пореден път отрежда на компанията, позицията на най-успешен производител на премиум автомобили в света.
Годишните продажби на марката BMW за четвърта поредна година надхвърлят 2 млн. автомобила и възлизат на 2 168 516, което представлява ръст от 2.0 % спрямо 2018 г. Най-сериозна заслуга за това имат моделите от семейството BMW X, чиито продажби нарастват с 21.0% до 958 732 автомобила.
Германският производител отчита сериозно увеличение в луксозния сегмент, където през 2019 г. влязоха BMW 8-Series, обновеното 7-Series и първото поколение на X7. Ръстът в този клас е 66% - до 105 331 нови автомобила. При електрическите модели увеличението е с 2,2% - до 145 815 бройки.
Снимки: BMW