Двата водещи германски премиум-производителя BMW и Mercedes-Benz продължават своята борба за лидерството в сегмента. Само преди дни стана ясно, че компанията от Щутгарт е заминала своите мюнхенски колеги по общ брой на продажбите за 2019 г., но се оказва, че и конкурентът има с какво да се похвали.
Спортното подразделение BMW M GmbH, което се занимава с "напомпаните" версии на стандартните модели на марката, за първи път изпреварва Mercedes-AMG по обем на продажбите. През 2019 г. баварите се реализирали 136 000 "емки" на пазара срещу 132 000 на големия си съперник.
Най-много М-автомобили са продадени в САЩ - близо 45 000, а втория и трети по важност се оказват пазарите в Германия (26 000 бройки) и Великобритания (17 000). В BMW отчитат и още един рекорд през 2019 г. - продажбата на един милион автомобили с М-пакет, който включва допълнителни елементи по екстериора и интериора. Това означава, че този пакет е избран от половината клиенти на BMW по света.
Общият ръст на продажбите на М-модели на BMW за 2019 г. е 32%, а при моделите с М-пакет - 25%. Окачванията са битката между двата производителя през 2020 г. да е още по-оспорвана, като баварците ще имат много силен коз с новите BMW M3 и M4, които ще излязат на пазара до няколко месеца.
Снимка: BMW