IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW 3-Series приключи експеримента с 3 цилиндъра

Най-достъпната версия 318i получи 2,0-литров тубомотор със 156 к.с.

BMW 3-Series приключи експеримента с 3 цилиндъра

Най-достъпната си версия на новото поколение на BMW 3-Series (G20) получава индекс 318i, като слага край на съмнителния експеримент с 3-цилиндров двигател, който компанията поставяше на модела.

Предишното BMW 318i (F30) от 2015 до 2019 г. се предлагаше с турбомотор с 3 цилиндъра B38 с работен обем 1,5 литра, развиващ 136 к.с. и 220 Нм. Той беше разработен за модели с напречно разположение на двигателя и предно предаване. На теория нищо не пречеше на компанията да запази този мотор и при новата "тройка", тъй като при някои модели - като хибридното i8, например, мощността му е увеличена до 231 к.с.

BMW 318i

В крайна сметка обаче в BMW решиха да се върнат на варианта с мотор с 4 цилиндъра. Той се поставя на седана и комбито BMW 320i и 330i, като развива съответно 184 к.с. (300 Нм) и 258 к.с. (400 Нм). За версията 318i агрегатът е дефорсиран до 156 к.с. и 250 Нм, като механична скоростна кутия не се предвижда, а ще се комбинира само с 8-степенен "автомат".

Задвижването е към задната ос, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,4 секунди, а максималната скорост достига 223 км/ч. За сравнение, показателите на 320i са 7,1 секунди и 240 км. Най-достъпната версия на новото BMW 3-Series вече може да се поръчва в Европа, като цените стартират от 36 500 евро.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 4 години )
    Ангренажната верига е голяма работа. Голяма е, ама не е вечна все пак. Трябва по едно време да се смени. Ама в БГ пристигат едни загадъчни екземпляри, дето никой не им знае нито километрите, нито потдръжката. И после купувача като не е фърлял боб за тия неща и колата му фърля веригите и водите и всичко. Не са БМВ виновни. Това са премиум коли, който си искат премиум потдръжка. Не става да го купиш за 5 лв. и да го юркаш като ново. Не!
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Ауди 80 1.8 (АГУ) TH ( преди 4 години )
    Уж много добри, а в класацията за най-калпави мотори, са много добре представени. Не ме кефи тази фирма. Много пари за посредствено качество.
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това да не е 'благородно оризище'. Както са написали хората, било е просто експеримент.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    В ( преди 4 години )
    Най-после, дано и другите ги последват.
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Чаках да пуснат с 2 цилиндъра, че да си купя, а те взели, че почнали да ги увеличават цилиндрите. Е що така бе лоени немски мозъци? А на тоя 2.0 мотор оправихте ли проблемите с разпределителните валове, разтягането на веригата и презкачането?
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хахаха 3 цил кеееф....