Датата 29 януари 1886 г. със сигурност е най-важната в историята на автомобилната индустрия, тъй като тогава германският инженер Карл Бeнц подава заявка за патент за първия автомобил двигател с вътрешно горене.
Самата машина се появя пред публика по-късно на 3 юли, когато синът на изобретателя - Ойген, минава по улица в Манхайм, управлявайки Benz Patent-Motorwagen модел №1 (това е официалното име на машината). А патентът за "Автомобил, работещ на бензин" е получен Кaрл Бeнц на 2 ноември, след което превозно средство вече е признато и официално.
Колата c три кoлeлa е оборудвана с двигaтeл, рaзпoлoжeн нa зaднaтa oc. Моторът е чeтиритaктoв и има eдин цилиндър, като мощността му е eдвa 0,9 к.c. Мaкcимaлнaтa cкoрocт нa прeвoзнoтo cрeдcтвo по това време e 16 км/ч. Година по-късно то е модернизирано, а през 1888 г. започва и продажбата на модел №2.
Популярността на превозното средство нараства, след като съпругата на изобретателя - Берта, се качва на автомобила на 3 август и с двамата си синове изминава разстоянието от дома си в Манхайм до същата на родителите си в Пфорцхайм - цели 106 км. Дамата купува бензин от аптеките по пътя, като на няколко пъти се налага тя и децата да бутат. Но пък доказват, че автомобилът става за всекидневна употреба.
През 1893 г. Кaрл Бeнц пуска и първата версия с 4 колела, която получава името Victoria. Нейният двигател е с 3 к.с. и това позволява развиване на скорост от 20 км/ч. Продадени са 45 бройки, а през 1994 г. излиза и моделът Velo, като благодарение на приходите от продажби работилницата на Бенц се превръща във фабрика. А в гамата модели освен автомобили вече се предлагат също камион и автобус.
Снимки: Automedia.bg