IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Системите за безопасност получават стандартни имена

Идеята е потребителите да не бъдат обърквани от производителите

Системите за безопасност получават стандартни имена

Електронните системи за безопасност в съвременните автомобили имат толкова сложни имена, че това често заблуждава потребителя. Затова и властите в САЩ решиха да въведат ред в тази област, като уеднаквят имената на използваните технологии и асистенти на водачите.

Производителите всячески се стремят да привлекат вниманието на клиентите, като измислят хитроумни, но и объркващи название на електронните системи за безопасност. За да помогнат на потребителите да разберат за какво точно става дума, американското издание Consumer Reports съвместно с Министерството на транспорта на САЩ, Американската автомобилна асоциация и компанията J.D. Power създадоха списък от стандартни название за многобройните асистенти на водача.

До това се стигна, след като скорошно изследване на Американската автомобилна асоциация установи, че описанието на една и също система в зависимост от марката на автомобила, на който се поставя, може да използва 20 различни названия. И това сериозно обърква потребителя.

В крайна сметка, експертите направиха списък от 19 наименования, които се препоръчва да бъдат използвани от производителите. Всички те се отнасят за различни асистенти на водача и за активни системи за безопасност. Имената са групирани в 5 категории: 

Помощ при управлението

Предупреждение за опасност

Избягване на сблъсък

Помощ при паркирането

Други системи за помощ на шофьора

Разбира се, няма никаква гаранция, че автомобилните производители ще започнат да използват тези имена вместо собствените им търговски марки, но това е един от начините, по които съвременните автомобили ще бъдат по-прости за разбиране от потребителите.

Снимка: Motor

 

0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    объркването е желан ефект от всички които не са #1 в дадена област / екстра...
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Браво! Точно така трябва да е! Дано в Европа постъпят по този разумен начин и втомобилните лобита да не наделеят, че на тях им е по-добре клиентите да са объркани и да не знаят какво значи големият списък с буквички и цифри.