IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Изискванията за безопасност на автомобилите се увеличават

Нововъведенията засягат предната оптика и електронните асистенти

Изискванията за безопасност на автомобилите се увеличават

Американският застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) въвежда нови критерии за получаване на най-високата възможна оценка на краш-тестове - Top Safety Pick +. Нововъведенията ще засегнат предната оптика и електронните асистенти на превозните средства.

От 2020 г. специалистите задължително ще проверяват фаровете на автомобилите. За да може даден модел да получи максимално висока оценка, той трябва да бъде оборудван с качествени осветителни тела. Освен това, максимумът точки ще бъде присъждан само на колите, оборудвани със система за предотвратяване на фронтален сблъсък.

Също така, за получаване на наградата Top Safety Pick + автомобилът трябва да се справи и с изпитанието, имитиращо удар с частично покритие от страна на пасажера, разположен на предната седалка.

От организацията допълват, че класацията за най-безопасни модели ще бъде обявяване вече в началото на следващата година, а не както е досега - през ноември или декември.

"Всички тези промени трябва да принудят производителите да усъвършенстват своята продукция. Това особено касае оптиката, тъй като нашите експерти откриват доста проблеми в тази област", коментира главният експерт на IIHS Дейвид Зуби.

Още през 2018 г. организацията изучи внимателно фаровете на 165 модела, като се оказа, че половината от тях не осветяват добре пътя и заслепяват водачите на идващите насреща превозни средства. Най-лоша се оказа оптиката на Honda HR-V, а най-добри - LED-фаровете на Mazda CX-3.

Снимка: IIHS

 

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Според мен матричния фар трябва да стане база в колите, асистентите предотвратяващи сблъсък и пазещи пасажерите също трябва да са в базовото оборудване. Тия две неща са много важни.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Кермит, вярно си се кръстил, защото си умен като жаба, но може и да не си чак толкова...
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Оптика? Награда? Отново бездарен превод. Добре че читателите знаят езици, та се досещат какво е било оригиналното съдържание. Печатните грешки даже вече не ги броим.
  • #2
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Kermit ( преди 5 месеца )
    Абе,и ти ли си от тия мрънкащите меки китки.Тва ме заслепява,онова ми пречи..ми тогава стой си у вас.Ега и розовото поколение се навъди.Шоферлъка е тежък труд пинко...ако не си разбрал . Я ни кажи най дългата си отсечка без да слезеш от автомобила,..и като слезеш да си адекватен.
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Жалко, че това ще засегне само белите страни, а в банановите, като нашата с вожда Бонго–бонго ще трябва да се кара вечер с маска за заваряване. Всеки си слага какви ли не фарове и светлини и хич не му дреме за отсрещните. Интересно ми е обаче как ще се тестват светлините, като някои модели излизат с 3 вида светлини: халогенни, ЛЕД и матрични. Матричните примерно може да са отлични, но другите две да са много зле. Тогава какво правим?