fallback

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Мрежата от станции Ioniti увеличава значително цените на услугата

Една от най-големите мрежи от зарядни станции в Европа - Ionity, променя правилата си за използване и ценообразуване електрическата енергия, която предлага. Собствениците на електромобили вече няма да плащат за посещение на станцията (сега едно зареждане струва 8 евро), а за количеството енергия - 0,79 евро на кВт/ч, съобщава Autoevolution.

Изданието изчислява, че при преминаване на новата методика на изчисление зареждането на Nissan Leaf с акумулатор с 62 кВт/ч ще струва 50 евро.  За тези пари електрическия хечбек ще може да измине около 385 км.

За същите тези 50 евро може да се сипят 35 литра във VW Golf, оборудван с 1,4-литров TSI мотор с мощност 125 к.с. и механична скоростна кутия. Тази версия на хечбека, поне според данните на производителя, с 35 литра ще измине около 580 км.

Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а след това към проекта се присъедини и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се мрежа от зарядни станции, като има над 200 устройства в 20 държави. През 2020 г. броят на станциите трябва да достигне 400.

Новите тарифи влизат в сила от 31 януари, като от компанията определят ценообразуването като "по-прозрачно" и "икономически издържано". Представител на фирмата-собственик на станциите припомни, че клиентите имат право на абонамент и така ще зареждат при по-добри условия.

Снимки: Autoevolution

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Ясен Желязков, няма никаква грешка! Най-евтината ел.енергия в Германия е 30 цента на кВт. Няма нощна тарифа, няма нищо. И това е най-най-евтиното и го плащаш само при определени условия иначе е по-скъпо и по принцип е по-скъпо. Има бързи зареждачки на електрички в Хамбург по 99 цента на кВт/ч ел.енергия. Смятай за какви цени си говорим! Ама ско и в БГ ще стане скъпо, като затворят Козлодуй и започнем да внасяме от Турция и Румъния ел.енергия. Тиквата от износител ни превръща във вносител на ел
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Ясен Желязков - единствената грешка е при електричарите :) Даже и у нас на зарядна станция зареждането е над 70 стотинки на киловат, а не колкото плащаш в къщи :)
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 Каква Тойота бе ВАГи, какви 5 лв. Пак ли Тойота са ти виновни нещо? Виж ги кои са мошениците, които пак искат картел да го играят и да изнудват хората, защото това си е живо изнудване. И понеже пита за Тойота и явно или отново не си запознат и не си чел или пак се правиш на луд то Тойота многократно са казвали, че електромобилите на този етап на развитие на технологиите, батериите и зарядните са неизгодни. Много пъти са казвали, че бъдещето са хибриди и водородни автомобили. Сега разбра ли?
  • #6
    Ясен Желязков ( преди 4 години )
    Да няма грешка нещо, бе хора? У нас дневната енергия е 22 стотинки, нощната - 12, а от панелите вече е нула, когато има слънце, разбира се. Тая фима горната нещо се е объркАла.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз си карам хибрида и ме боли шпека колко струвало зареждането на зареждачките на ел. станциите. Отдавна го бях написал, че специално в Германия нямаш никаква сметка да караш електричка. Цената на ел.енергията дори и от контакта е твърде висока, за да си на някаква далавера. Няма нощна ел.енергия, няма нищо. 100 км пробег ти излизат над 6 евро. С Хибрида ми харчи без да го жаля 5/100х1,34 бензина ми излиза 6,70 евро на 100 км. Ако реша да карам икономично го смъквам на 4/100 или 5,34 евро.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Честито на електричарите. Не стига че плащаш двойно за колата, не стига, че ще платиш още веднъж тоя акумулатор да ти го рециклират... ами и зареждането струва повече от високо октанов бензин! Дерзайте електричарчета - тя простотията не е по гората - по хората с електричките е :D
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Ето го ключът от палатката: Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Събрали са се най-големите мошеници да ви продават ел.енергия и да правят монопол. С колите им е същата работа. Продават ви надценени ***-лу-***. Факт! Чрез ел.енергията и станциите ще контролират продажбите не електрички. Вдигат ви цената, никой не купува електрички и те са пас, защото така или иначе не продават или продават малко. Hyundai защо се е набутал там незная? Как ли са го излъгали
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    почна се електроразпределителните дружества ще си ценообразуват гледайки звездите и движението на планетите а тролейбусните шофьори ще се чудят как са попаднали в тази галактика а някой да си спомня как зарибиха клиентите да ползват дизелови двигатели колко икономичен бил дизела и с по ниска цена в сравнение с бензина и когато държавните регулатори спят по бюрата и пеят в един глас че няма картел това ще е бъдещето на мобилносттакойто има кинти ще се движи който няма кинти с кУелото и на село
  • #1
    Ха ха ха! ( преди 4 години )
    ЕЛ-балона рече БУУУМММ!
fallback
Последни