fallback

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Мрежата от станции Ioniti увеличава значително цените на услугата

Една от най-големите мрежи от зарядни станции в Европа - Ionity, променя правилата си за използване и ценообразуване електрическата енергия, която предлага. Собствениците на електромобили вече няма да плащат за посещение на станцията (сега едно зареждане струва 8 евро), а за количеството енергия - 0,79 евро на кВт/ч, съобщава Autoevolution.

Изданието изчислява, че при преминаване на новата методика на изчисление зареждането на Nissan Leaf с акумулатор с 62 кВт/ч ще струва 50 евро.  За тези пари електрическия хечбек ще може да измине около 385 км.

За същите тези 50 евро може да се сипят 35 литра във VW Golf, оборудван с 1,4-литров TSI мотор с мощност 125 к.с. и механична скоростна кутия. Тази версия на хечбека, поне според данните на производителя, с 35 литра ще измине около 580 км.

Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а след това към проекта се присъедини и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се мрежа от зарядни станции, като има над 200 устройства в 20 държави. През 2020 г. броят на станциите трябва да достигне 400.

Новите тарифи влизат в сила от 31 януари, като от компанията определят ценообразуването като "по-прозрачно" и "икономически издържано". Представител на фирмата-собственик на станциите припомни, че клиентите имат право на абонамент и така ще зареждат при по-добри условия.

Снимки: Autoevolution

fallback
  • #19
    к. к. ( преди 4 години )
    Дизел плъгин хибрид - това е концепцията за следващите 10 г. 50-70 км. градско само на ток, заредени вкъщи, практически без пари, а на магистралата - добрият стар икономичен, мощен дизел!
  • #18
    peposhi ( преди 4 години )
    Айде стига глупости... ставало неизгодно... Ако всяка сутрин тръгваш от къщи с пълен резервоар нафта/бензин, които то струват 20-се стинки на литър, колко често би спрял на колонка с цена 2.20лв на литър... само, ако си на зор...Това се случва с електричките - сутрин тръгваш с пълна батерия, вечер се прибираш и зареждаш отново... Другата седмица сменям 30кВтч-вия Лийф с 64кВтч-вата Киа Соул - 380-400км реални км от пълна батерия... Едва ли някога ще се наложи да спирам на аЙонити...
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    най са ми интересни профилите на тия които си броят левчетата колко скъпо им излиза да заредят за 100км. а карат автомобили за 100к евроще инвестирам в панели за да спестявам все едно да напиша ожених се защото ми е по изгодно вместо плащам на домашна прислужница на личен секретар и любовницарадвайте се на живота докато не сте си купили волводжереми кларксон
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    Как влиза мъжката на Теслата дръжката.....
  • #15
    112 ( преди 4 години )
    В този студ електричките имат много смешен пробег, само за града стават.
  • #14
    RD ( преди 4 години )
    За 50 евро ще измина поне 600 км на дизел, ако колата е до 100 коня може и 7-800. Това е над два пъти по-евтино. Разбирам, че всички дишаме същия въздух, но моята заплата трябва да я изкарвам сам...
  • #13
    tesla ( преди 4 години )
    Tesla Supercharging network: Austria - ?0.31 per kWh, Belgium - ?0.32 per kWh, Denmark - kr. 3.22 per kWh, Finland - ?0.27 per kWh, France - ?0.27 per kWh, Germany - ?0.46 per minute above 60 kW and ?0.23 per minute at or below 60 kW, Ireland - ?0.32 per kWh, Italy - ?0.33 per kWh, Netherlands - ?0.28 per kWh, Norway - kr. 1.86 per kWh, Poland - 1.38 PLN per kWh, Spain - ?0.32 per kWh, Sweden - SEK 2.56 per kWh, Switzerland - CHF 0.34 per kWh, Great Britain -
  • #12
    tesla ~ ?0.32 ( преди 4 години )
    Tesla Supercharging network: Austria - ?0.31 per kWh, Belgium - ?0.32 per kWh, Denmark - kr. 3.22 per kWh, Finland - ?0.27 per kWh, France - ?0.27 per kWh, Germany - ?0.46 per minute above 60 kW and ?0.23 per minute at or below 60 kW, Ireland - ?0.32 per kWh, Italy - ?0.33 per kWh, Netherlands - ?0.28 per kWh, Norway - kr. 1.86 per kWh, Poland - 1.38 PLN per kWh, Spain - ?0.32 per kWh, Sweden - SEK 2.56 per kWh, Switzerland - CHF 0.34 per kWh, Great Britain -
  • #11
    TSLA ( преди 4 години )
    Аз дерзая, Тинтири, нощно време допълвам на обикновено шуко, което си е без пари - 2-3 кинта на 100 км. Имам 22кВт трифазен за по-бързо. Кой и как точно ще вдигне драстично битовия ток (стока от първа необходимост), без да падне от власт? Ток мога да добивам по няколко начина, я ми изкопай кладенец и рафинерия в двора. Гледам и ти дерзаеш - с препинателни знаци и литър за 2.50. Не ми се мисли да секнат доставките при конфликт на Изток. Това са фактите, другото са празни приказки.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Брейй, много скъп тока бил в Европата, бре! Аз мислех, че тук е скъп и затова 2015 си инсталирах 14 киловата панели, които по моя сметка декември се изплатиха и вече имам електроенергия без пари, а пък нямам такава кола.
fallback
Последни