fallback

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Мрежата от станции Ioniti увеличава значително цените на услугата

Една от най-големите мрежи от зарядни станции в Европа - Ionity, променя правилата си за използване и ценообразуване електрическата енергия, която предлага. Собствениците на електромобили вече няма да плащат за посещение на станцията (сега едно зареждане струва 8 евро), а за количеството енергия - 0,79 евро на кВт/ч, съобщава Autoevolution.

Изданието изчислява, че при преминаване на новата методика на изчисление зареждането на Nissan Leaf с акумулатор с 62 кВт/ч ще струва 50 евро.  За тези пари електрическия хечбек ще може да измине около 385 км.

За същите тези 50 евро може да се сипят 35 литра във VW Golf, оборудван с 1,4-литров TSI мотор с мощност 125 к.с. и механична скоростна кутия. Тази версия на хечбека, поне според данните на производителя, с 35 литра ще измине около 580 км.

Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а след това към проекта се присъедини и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се мрежа от зарядни станции, като има над 200 устройства в 20 държави. През 2020 г. броят на станциите трябва да достигне 400.

Новите тарифи влизат в сила от 31 януари, като от компанията определят ценообразуването като "по-прозрачно" и "икономически издържано". Представител на фирмата-собственик на станциите припомни, че клиентите имат право на абонамент и така ще зареждат при по-добри условия.

Снимки: Autoevolution

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 4 години )
    нормално е да стане неизгоден електрическият автомобил... ел. енергията ще поскъпва, а и построяването на огромни мрежи не е евтино - инвестициите трябва да се изплащат. Само мечтатели си мислят че след 10на години като електричките ще са по-навлязли, цената за карането им ще е същата...
  • #38
    анонимен ( преди 4 години )
    Който се надява, че вечер ще пълни на нощна тарифа евтино е в голяма заблуда също. В момента в който стане масово, когато всеки се ключи да помпи 7+ kw ще има много по-висока цена, може да се досетите сами защо.
  • #37
    анонимен ( преди 4 години )
    Моят "премиум" ток направо лекува вашите батерии, айде народее!
  • #36
    анонимен ( преди 4 години )
    Правят голям подарък на Тесла дори преференциалните цени са по-високи те са 39 цента на КВТ и се плаща 18 евро на месец с 1 годишен договор поне за Ауди но вероятно и за другите е същото като се сметне че тока им идва по-евтин от този на дребно сигурно са си сложили средно 100% надценка на тока и то за преференциалните цени а без договор няколко стотин процента
  • #35
    анонимен ( преди 4 години )
    Цената скача защото вероятно новите ел. коли ще се купуват с префенциални условия за тази мрежа за зареждане. Ако нямаш такива бонуси към колата ще плащаш повече.
  • #34
    хората оглупяха ( преди 4 години )
    И това не са единични случай, а масово е така. Хората хем се оплакват от мръсен въздух и безпаричие, хем от колите си не слизат. Не го разбирам честно казано. Аз например при хубаво време карам колело. В градски условия (централна част) гарантирано съм по-бърз от кола, правя лек фитнес с карането на колело и не мисля за паркиране и допълнителни разходи. Изобщо не ме бърка какво щели да кажат хората. А и си мисля, че повечето хора, ако действаха така щяхме да живеем в по-чиста среда.
  • #33
    хората оглупяха ( преди 4 години )
    Та тази моя позната с кола стига за същото време, а понякога и по-дълго, защото трябва да мине 2 кръстовища, а на едното в час пик сутрин точно, когато тя тръгва обикновено става леко задръстване. Зимата пък трябва да размразява и стърже прозорци и времето и става сигурно двойно. Отделно двигателя се скапва при тези къси разстояния и харчи много. Веднъж ми споделя, че колата и харчела много. Питам колко много, ами 15/100 харчела. Щях да падна! Кара Поло 1,4 100 к.с. Е как няма да е толкова.
  • #32
    хората оглупяха ( преди 4 години )
    #36 Това е голям проблем на България! Комплексари под път и над път. Ще кажеш, че в кола са раждани и до тоалетна с кола ще отидат. Ако трябва пеша да се ходи повече от 5 мин. ползват кола. Питал съм познати защо го правят и те не знаят, а други викат какво щели да кажат хората, ако ги видят да ходят пеш. Все едно са свършили парите щели да помислят. Масово явление е това.Една моя позната е учителка и ходи до училището с кола на 7-8 мин пеш.Какво щели да си мислят учениците,ако е без кола казва
  • #31
    До 19 RD ( преди 4 години )
    Вярно е, че сам си изкарваш заплатата. Един от проблемите е, че и ти, както и 99.99% от шофьорите използват колите си за разстояния по-големи от 200 метра. Автомобилите трябва да се използват, само когато се налага, а не защото ни е кеф. Въпрос на приоритети - чист въздух или кеф/удобство. Пример: ако с градски транспорт пътуваш 30 минути, а с кола 20, ползвай общ. транспорт. Ако съотношението е доста по-голямо, е оправдано да се ползва колата.
  • #30
    hemilio ( преди 4 години )
    Ще си зареждам в гаража, айде да ги видя на тези цени кой ще зарежда при тях, европееца е практичен, това ще се саморегулира споко.
fallback
Последни