fallback

Зареждане на електромобил в Европа става неизгодно

Мрежата от станции Ioniti увеличава значително цените на услугата

Една от най-големите мрежи от зарядни станции в Европа - Ionity, променя правилата си за използване и ценообразуване електрическата енергия, която предлага. Собствениците на електромобили вече няма да плащат за посещение на станцията (сега едно зареждане струва 8 евро), а за количеството енергия - 0,79 евро на кВт/ч, съобщава Autoevolution.

Изданието изчислява, че при преминаване на новата методика на изчисление зареждането на Nissan Leaf с акумулатор с 62 кВт/ч ще струва 50 евро.  За тези пари електрическия хечбек ще може да измине около 385 км.

За същите тези 50 евро може да се сипят 35 литра във VW Golf, оборудван с 1,4-литров TSI мотор с мощност 125 к.с. и механична скоростна кутия. Тази версия на хечбека, поне според данните на производителя, с 35 литра ще измине около 580 км.

Мрежата Ionity беше създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а след това към проекта се присъедини и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се мрежа от зарядни станции, като има над 200 устройства в 20 държави. През 2020 г. броят на станциите трябва да достигне 400.

Новите тарифи влизат в сила от 31 януари, като от компанията определят ценообразуването като "по-прозрачно" и "икономически издържано". Представител на фирмата-собственик на станциите припомни, че клиентите имат право на абонамент и така ще зареждат при по-добри условия.

Снимки: Autoevolution

fallback
  • #29
    mancho ( преди 4 години )
    Така като гледам картата на Ionity (https://ionity.eu/en/where-and-how.html), по-скоро става въпрос за 200 "бензино"станции (обекта) с до 8 ел.колонки, отколкото само за 200 ел.колонки (наричани устройства по-горе). Пак сме се загубили в превода.
  • #28
    Николай Колев ( преди 4 години )
    А защо се лъже, че с 62кВ/ч може един 2,5 тонен автомобил да измине 385км? Това е написано за *** лаици.
  • #27
    анонимен ( преди 4 години )
    Дизел хибрид е все едно да вземаш отрова и противоотрова. Нафтовата печка бълва сажди, а в същото време електромоторът ти дава чиста енергия...
  • #26
    анонимен ( преди 4 години )
    защото тук мутрите държат енергетиката както и всички отрасли в икономиката най изгодно е билет за първия излитащ самолет
  • #25
    анонимен ( преди 4 години )
    В Европа може да не е изгодно, но в България е изгодно! Дори в България е супер изгодно, защото е държава с много слънчеви дни и при монтиране на фотоволтаици електроенергията може да бъде без пари. Дето има една приказка: вода гази - жаден ходи. Потенциала на слънчевата енергия е огромен. Щом в една Германия цели градове се захранват само с енергия от слънце и вятър, защо в България да не става при условие, че слънчевите дни са много повече от мрачна и дъждовна Германия.
  • #24
    до: 24 ( преди 4 години )
    Дизела, ДОКАЗАНО многократно не е добър вариант за хибрид! Хората са измислили ДОКАЗАНО ефективни и икономични бензинови хибриди, но тракториста - вари го, печи го взе към нафтата го влече. Дизела е ефективен при непрекъсната умерена работа, а не при прекъсвания и паления, каквито са непрекъснати при хибридите, дори и на магистрала да се карат само. Винаги имаш намаляне на скорост, отпущане на газта и т.н. Да не говорим, че имаш ли дизелов двигател дори и хибрид да е в много градове не си желан.
  • #23
    електрифициран ( преди 4 години )
    0.00 лева за KWh от Кауфланд, Лидл или Еко бензиностанция в София. От слънцето когато го има около 0.09 лева за KWh, нощна 0.115лева за KWh. Да ме хванат тия за щепсела да им плащам
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    чукча не писател чукча коментатор
  • #21
    до: 24 ( преди 4 години )
    За кой точно дизел плъгин хибрид става на въпрос? Марка, модел?
  • #20
    Ясен Желязков ( преди 4 години )
    В училище нямаше ли някой да обясни, визирам 22, че има и пунктуация и тя е доста важна за разбирането на написаното. Ха, пробвай пак да го напишеш, ама по-грамотно, че са заплетох нещо... Не съм събеседник от кафенето.
fallback
Последни