fallback

Формула 1 преминава на двутактови хибриди

Най-популярната автомобилна надпревара става напълно екологична от 2030 г.

Ръководството на Формула 1 разглежда възможността за преминаване към двутактови хибридни силови агрегати, работещи на синтетично гориво, разкри техническия директор на шампиона Пат Саймъндс на конференцията Motorsport Industry Association. Новите мотори ще станат задължителни през 2025 или 2026 г., а през 2030 г. шампионатът трябва да бъде напълно "въглеродно неутрален".

Пат Саймъндс подчерта, че самият той е "много заинтригуван от възможността за преминаване към двутактови мотори". Според техническия директор на Формула 1, подобни силови агрегати са далеч по-ефективни и ще подарят на зрителите отличен звук.

Специалистът допълва, че повечето проблеми на двутактовите мотори, които сега се асоциират с тревокосачки и мотопеди, вече са решени. Благодарение на директното впръскване на гориво, турбото и съвременната система за запалване тези агрегати могат да бъдат много производителни и едновременно с това екологични.

Саймъндс подчерта, че "двигателят с вътрешно горене има огромно бъдеще", като не бива да се залага на електромобилите. По думите му, колите на ток не са подходящи да всички, а освен това изследванията показват, че нивата на вредни емисии СО2 при тях са два пъти по-високи от хибридите.

Всъщност, първите промени в техническия регламент на Формула 1 влизат в сила още през 2021 г., когато болидите задължително трябва да бъдат с нископрофилни гуми и променена аеродинамика.

Снимка: Motorsport Magazine

fallback
  • #20
    пепи ( преди 4 години )
    Нема да се гледа формула
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
  • #18
    додо14 ( преди 4 години )
    Два вида СО2? Единият не ставал за фотосинтеза? Гениално! На учителките си по химия и биология това ли си обяснявал? Май само си им зяпал краката.
  • #17
    До Нумеро 12 ( преди 4 години )
    Ако те набарам ,задните ти части ще пърпорят като трабант.Казвам ти!!!Не се прави на мъж пред клавиатурата.
  • #16
    popa ot razgrad ( преди 4 години )
    както е тръгнало, напълно ще убият F1...и не само F1, а всички моторни спортове...
  • #15
    до: 14 ( преди 4 години )
    Колко пъти да ти се обяснява че има 2 вида со2 и единият е вреден. Точно този, който излиза от ауспуха е вредния и не участва във фотосинтезата. Наистина изпро*стяването е повсеместно и най-вече при теб е доста забележимо.
  • #14
    к. к. ( преди 4 години )
    "Лудите на стадиона"... Имаше такъв един френски филм на времето. Много се смях на него. СО2 НЕ Е ВРЕДНА ЕМИСИЯ! Докога с този идио.тизъм, умът ми не го побира! Какво става с тоя народ, изпростяването е повсеместно...
  • #13
    Фен ( преди 4 години )
    В MotoGP 4Т двигателите ги наложиха с рестрикции. Имаше междинен период с разрешени 2Т до 500 кубика и 4Т до 1000 кубика едновременно - виждате колко нечестно е това. От следващата година - пълна забрана на 2Т. Постепенно махнаха 2Т и от по-малките класове. По подобен начин натресоха и дизелаци в ралитата преди 20-на години. В общи линии забраняват технологията, която не е удачна за серийно производство, за да стимулират разработката на технологии за масово производство.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    ВАГи, не е само в броя на цилиндрите! Ако имаше малко по-висока техническа култура щеше да разбереш, че има доста други неща. Ще ти дам пр0ст пример, ама не по-пр0ст от тебе.На Трабант или Варбург чувал ли си как им работят двигателите? Предполага да, но, ако не си си пусни тубата и чуй! А чувал ли си как работи двигателя на Балканчеи Симсон? Предполагам да! Разлика има ли? Чуваш ли разлика или и с ушите си толкова зле, колкото с акъла. Хайде ела пак да ми се обясняваш пи-тек не-до-кла-тен!
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе що не пуснат ТДИ? Направо ще изтрепят рибата... и публиката естествено с димната завеса, която ще направят...
fallback
Последни