fallback

Формула 1 преминава на двутактови хибриди

Най-популярната автомобилна надпревара става напълно екологична от 2030 г.

Ръководството на Формула 1 разглежда възможността за преминаване към двутактови хибридни силови агрегати, работещи на синтетично гориво, разкри техническия директор на шампиона Пат Саймъндс на конференцията Motorsport Industry Association. Новите мотори ще станат задължителни през 2025 или 2026 г., а през 2030 г. шампионатът трябва да бъде напълно "въглеродно неутрален".

Пат Саймъндс подчерта, че самият той е "много заинтригуван от възможността за преминаване към двутактови мотори". Според техническия директор на Формула 1, подобни силови агрегати са далеч по-ефективни и ще подарят на зрителите отличен звук.

Специалистът допълва, че повечето проблеми на двутактовите мотори, които сега се асоциират с тревокосачки и мотопеди, вече са решени. Благодарение на директното впръскване на гориво, турбото и съвременната система за запалване тези агрегати могат да бъдат много производителни и едновременно с това екологични.

Саймъндс подчерта, че "двигателят с вътрешно горене има огромно бъдеще", като не бива да се залага на електромобилите. По думите му, колите на ток не са подходящи да всички, а освен това изследванията показват, че нивата на вредни емисии СО2 при тях са два пъти по-високи от хибридите.

Всъщност, първите промени в техническия регламент на Формула 1 влизат в сила още през 2021 г., когато болидите задължително трябва да бъдат с нископрофилни гуми и променена аеродинамика.

Снимка: Motorsport Magazine

fallback
  • #10
    ЦвайТактер ( преди 4 години )
    Като махнем неща като екология, цена, икономичност и издържливост, от там нататък двутактовите имат очевидни предимства - далеч по-леки са. Представете си вейрон с двутактов двигател - значително по-лек автомобил със същата мощност. Проблемът е само огромен разход на гориво, нисък ресурс на двигателя и лоша екология. Но динамичните характеристики биха били нещо невиждано.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Преди 10 години един познат инженер ми обясняваше как двутактовите двигатели ще възкръснат, особено при спортните коли. Мислех, че се е смахнал, а ето ти!
  • #8
    Футурист ( преди 4 години )
    А пък парните двигатели ако знаете колко са икономични и какво бъдеще имат.... не е истина просто!
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    "двигателят с вътрешно горене има огромно бъдеще"" - хахахахахахахахахахахахаха
  • #6
    До 4 ( преди 4 години )
    Дженди,няма никаква разлика,разликата е в броя на цилиндрите.Говорим за високооборотни състезателни агрегати.Капиш?
  • #5
    До 3 ( преди 4 години )
    В Мото ГП няма двутактови двигатели от времето на Майкъл Дуън, тоест от преди почти 20 години и Дукати пък въобще нямат такъв мотор. Може би се бъркаш със супербайка, ама там Дукати не бяха с двутактов, а с дву-цилиндров V образен.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    #3 Дженди, ти между кола и мотоциклет правиш ли разлика? Ако си мислиш, че е едно и също, да знаеш, че си в грешка!!!
  • #3
    До долните ( преди 4 години )
    Какъв пърпорещ звук,какви Трабант и и Вартбурзи ви се привиждат бе???Доскоро в Moto GP,имаше и двутактови агрегати(Ducati),звукът като на Трабант ли беше?!
  • #2
    Е сега вече ( преди 4 години )
    се възродиха Вартбурзите и Трабантите във формулата. Двутактови двигатели и страхотен пърпорещ звук,няма що тея гадове наистина ще ме откажат да гледам този спорт.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Знаех си, че заводът в Цвикау един ден ще възкръсне. Очакваме скоро Трабанчета на стероиди във Ф1. Само не разбрах двутактовото масло в резервоара ли ще се налива или ще има система да го дозира? Също така ми е интересно димната завеса след първите как ще се отрази на следващите? Те с противогази и специални очила ли ще карат или ще се движат само с навигация и автономен режим? А разголените мадами с джен-дари ли ще ги заместят ми е последният сакрален въпрос?
fallback
Последни