Ръководството на Формула 1 разглежда възможността за преминаване към двутактови хибридни силови агрегати, работещи на синтетично гориво, разкри техническия директор на шампиона Пат Саймъндс на конференцията Motorsport Industry Association. Новите мотори ще станат задължителни през 2025 или 2026 г., а през 2030 г. шампионатът трябва да бъде напълно "въглеродно неутрален".
Пат Саймъндс подчерта, че самият той е "много заинтригуван от възможността за преминаване към двутактови мотори". Според техническия директор на Формула 1, подобни силови агрегати са далеч по-ефективни и ще подарят на зрителите отличен звук.
Специалистът допълва, че повечето проблеми на двутактовите мотори, които сега се асоциират с тревокосачки и мотопеди, вече са решени. Благодарение на директното впръскване на гориво, турбото и съвременната система за запалване тези агрегати могат да бъдат много производителни и едновременно с това екологични.
Саймъндс подчерта, че "двигателят с вътрешно горене има огромно бъдеще", като не бива да се залага на електромобилите. По думите му, колите на ток не са подходящи да всички, а освен това изследванията показват, че нивата на вредни емисии СО2 при тях са два пъти по-високи от хибридите.
Всъщност, първите промени в техническия регламент на Формула 1 влизат в сила още през 2021 г., когато болидите задължително трябва да бъдат с нископрофилни гуми и променена аеродинамика.
Снимка: Motorsport Magazine