IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Формула 1 преминава на двутактови хибриди

Най-популярната автомобилна надпревара става напълно екологична от 2030 г.

Формула 1 преминава на двутактови хибриди

Ръководството на Формула 1 разглежда възможността за преминаване към двутактови хибридни силови агрегати, работещи на синтетично гориво, разкри техническия директор на шампиона Пат Саймъндс на конференцията Motorsport Industry Association. Новите мотори ще станат задължителни през 2025 или 2026 г., а през 2030 г. шампионатът трябва да бъде напълно "въглеродно неутрален".

Пат Саймъндс подчерта, че самият той е "много заинтригуван от възможността за преминаване към двутактови мотори". Според техническия директор на Формула 1, подобни силови агрегати са далеч по-ефективни и ще подарят на зрителите отличен звук.

Специалистът допълва, че повечето проблеми на двутактовите мотори, които сега се асоциират с тревокосачки и мотопеди, вече са решени. Благодарение на директното впръскване на гориво, турбото и съвременната система за запалване тези агрегати могат да бъдат много производителни и едновременно с това екологични.

Саймъндс подчерта, че "двигателят с вътрешно горене има огромно бъдеще", като не бива да се залага на електромобилите. По думите му, колите на ток не са подходящи да всички, а освен това изследванията показват, че нивата на вредни емисии СО2 при тях са два пъти по-високи от хибридите.

Всъщност, първите промени в техническия регламент на Формула 1 влизат в сила още през 2021 г., когато болидите задължително трябва да бъдат с нископрофилни гуми и променена аеродинамика.

Снимка: Motorsport Magazine

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пепи ( преди 3 месеца )
    Нема да се гледа формула
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    додо14 ( преди 4 месеца )
    Два вида СО2? Единият не ставал за фотосинтеза? Гениално! На учителките си по химия и биология това ли си обяснявал? Май само си им зяпал краката.
  • #17
    0 rate up comment 8 rate down comment
    До Нумеро 12 ( преди 4 месеца )
    Ако те набарам ,задните ти части ще пърпорят като трабант.Казвам ти!!!Не се прави на мъж пред клавиатурата.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 месеца )
    както е тръгнало, напълно ще убият F1...и не само F1, а всички моторни спортове...
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до: 14 ( преди 4 месеца )
    Колко пъти да ти се обяснява че има 2 вида со2 и единият е вреден. Точно този, който излиза от ауспуха е вредния и не участва във фотосинтезата. Наистина изпро*стяването е повсеместно и най-вече при теб е доста забележимо.
  • #14
    1 rate up comment 11 rate down comment
    к. к. ( преди 4 месеца )
    "Лудите на стадиона"... Имаше такъв един френски филм на времето. Много се смях на него. СО2 НЕ Е ВРЕДНА ЕМИСИЯ! Докога с този идио.тизъм, умът ми не го побира! Какво става с тоя народ, изпростяването е повсеместно...
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 4 месеца )
    В MotoGP 4Т двигателите ги наложиха с рестрикции. Имаше междинен период с разрешени 2Т до 500 кубика и 4Т до 1000 кубика едновременно - виждате колко нечестно е това. От следващата година - пълна забрана на 2Т. Постепенно махнаха 2Т и от по-малките класове. По подобен начин натресоха и дизелаци в ралитата преди 20-на години. В общи линии забраняват технологията, която не е удачна за серийно производство, за да стимулират разработката на технологии за масово производство.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ВАГи, не е само в броя на цилиндрите! Ако имаше малко по-висока техническа култура щеше да разбереш, че има доста други неща. Ще ти дам пр0ст пример, ама не по-пр0ст от тебе.На Трабант или Варбург чувал ли си как им работят двигателите? Предполага да, но, ако не си си пусни тубата и чуй! А чувал ли си как работи двигателя на „Балканче“и „Симсон“? Предполагам да! Разлика има ли? Чуваш ли разлика или и с ушите си толкова зле, колкото с акъла. Хайде ела пак да ми се обясняваш пи-тек не-до-кла-тен!
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе що не пуснат ТДИ? Направо ще изтрепят рибата... и публиката естествено с димната завеса, която ще направят...