IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault показа хибридните Clio и Captur

Кросоувърът предлага разход от 1,5 л/100 км

Renault показа хибридните Clio и Captur

Компанията Renault показа хибридните версии на двата си европейски бестселъра - хечбека Clio и кросоувъра Captur. При тях дебютира силовият агрегат E-Tech, който се състои от атмосферен 1,6-литров бензинов двигател, два електромотора и трансмисия с 3 вала, но без съединителя и синхронизатори.

Единият от двата електромотора е поставен зад скоростната кутия, а другият е спомагателен стартер-генератор. Двигателят с вътрешно горене се включва само по време на движение и не работи на празни обороти, така че потеглянето става само на електричество. Нестандартната концепция позволя да се мине без съединителя, като за превключването на предавките отговаря именно електромоторът, а системата E-Tech последователно и паралелно разпределя мощността между бензиновия и електрическите двигатели, като може да работи в 15 различни варианта. 

Още снимки на Captur E-Tech - вижте в галерията.

При разработката на самата трансмисия инженерите на Renault са се ориентирали по свръхикономичния концепт Eolab. Задвижващият агрегат обаче има различни батерии за двата модела. При хечбека Clio 230-волтовият акумулатор с капацитет 1,2 кВт/ч не се нуждае от зареждане и съответно пробегът само на ток е минимален. 

При кросоувъра Captur 400-волтовата батерия с капацитет 9,8 кВт/ч се зарежда, като на електричество хибридът изминава до 50 км по цикъла WLTP. Мощността на агрегата е 160 к.с. (при Clio е 140 к.с.), като от Renault посочват смесен разход от 1,5 л/100 км при Cаptur. За Clio данни не се съобщават, но се твърди, че в градски условия хибридната версия харчи с 40% по-малко гориво от бензиновия си аналог.

Още снимки на Clio E-Tech - вижте в галерията.

Renault Clio E-Tech и Captur E-Tech ще излязат на пазара през лятото, като са част от стратегията на компанията за покриване на новите екологични стандарти в Европа. Планът предвижда пускането на 12 хибриди и 8 електромобила до 2022 г., като следващата премиера ще е бензиново-електрическата версия Megane E-Tech. 

Снимки: Renault

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Готин", няма човек, който се е кръстил така и да е с пълна куфалница. Ти не си изключение. А най-трагичното е, че твоята е празна, а в същото време призоваваш другите да си ги напълнят. Дай сега по темата! По нея има ли какво да кажеш или дерта ти е, че между ушите ти няма никой?
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Готин ( преди 4 месеца )
    Света се развива, но българина си е прост хейтър. За него са присъщи клишета от рода: -Китайски ***. -Френски трошлеци. -Немско качество. -Тухлената къща е къща, дървената ще я отвее вятъра. -Я па тоя! Първо се образовайте и напълнете ,,куфалиците,, с акъл. После помислете и чак тогава пишете, защото ,,блестите,, (мозъчно).
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #5 Като излъжат регулатора, нали лъжат и клиентите! Продават ти кола с други характеристики от обявените. Примерно дизелгейт. Продават ти кола с едни характеристики, които нямат нищо общо с реалните. Лъжат регулатора, лъжат клиентите и печелят двойно, а в същото време тровят всички...
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Колко волтови батерии? Я пак 230 и 400 волта???
  • #6
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Те един нормален автомобил без хиляди проблеми не могат да направят, а какво остава хибрид. Там нещата ще са голям гювеч. Абе преди време нали бяха пуснали дизелов хибрид. Какво стана с него? Какво стана с Рено Сценик дизел хибрида им? Още тогава го казах, че дизел и хибрид са оксиморон, но напушеното Ренде фенче пърхаше от радост и обясняваше, че там била истината. Всеки с минимални познания по ДВГ знае, че силата на дизела е в равномерните скорости и работа на ДВГ, а не прекъсванията му.
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Целта не е да се излъжат клиентите, а регулатора. А регулаторът се прави, че вярва.
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    - ( преди 4 месеца )
    Баш тъй в инжекциона седи малко френско африканче с една пипетка и капе по капчица на всеки 100км... лично съм шамарасвал такива африканчета щото не целят дупката и капят отвън и бегачката не ще да бега.... вика ми пътя бил с дупки...
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    wow ( преди 4 месеца )
    Тези номера ги въртяха от Лексус още преди 15 години, единственото което си гарянтираш с подобен тип задвижване е 500€ за всяко "Добър ден, може ли погледнете колата ми"
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    норге ( преди 4 месеца )
    Някой хора много ги дразнят тея разходи от 1,5/100, но истината е че се постигат. Из имам плъг ин с обхват малко над 50км и за две години ползване рахода ми е около 1,7-1,8/100 за изминати около 30к км. Това са перфектни коли, но само за хора които могат да си ги зареждат вкъщи или на работа.
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 4 месеца )
    Като почнат да обясняват, че видиш ли тези коли не горят бензин, а връщат... Всичко е търговски трик, на никой не му пука нито за потребителя, нито за пестене на каквото и да е. Що не напишат 2 разхода, единия на ток (1,5 в случая) а другия само на ДВГ-то? Никой няма и да си помисли да купи кола с разход 10 нали...