IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

15-те най-продавани нови автомобили в България през 2019

Компаниите с най-голям ръст и най-голям спад вероятно ще ви изненадат

Румънската Dacia си остава най-популярният нов автомобил на българския пазар, показват обобщените данни на МВР за регистрациите през 2019 година. Според тях пазарът е пораснал с около 8 на сто спрямо предишната година, като почти всички компании подобряват резултатите си.


MINI Clubman JCW 2019

В луксозния сегмент убедителен лидер си остава BMW. С най-големи ръстове пък могат да се похвалят дъщерната марка на баварците MINI и британската Lend Rover - с по почти 50% повече регистрации спрямо 2018

Сравнително по-сериозни спадове има само при три от значимите играчи на пазара. Audi отчита около 21% надолу, но това се дължи по-скоро на общоевропейските затруднения на компанията със сертифицирането на гамата по новия цикъл WLTP. Регистрациите на Great Wall са се сринали с почти 80% спрямо 2018 (дори като броим заедно двете отделили се марки - Great Wall и Haval), но пък резултатът тогава се дължеше на една по-голяма спечелена обществена поръчка. Спадът при Infiniti - 23.5% - се дължи изцяло на глобалното решение на концерна Nissan да оттегли луксозния си бранд от Eвропа.

15-те най-продавани марки в България:


 

МАРКИ С НАД 100 РЕГИСТРАЦИИ: Mercedes-Benz 914, Mazda 714, Audi 624, "Лада" 455, Seat 402, Land Rover 301, Honda 269, Volvo 260, MINI 231, Mitsubishi 231, Jeep 206, Infiniti 165, Lexus 160
МАРКИ С ПОД 100 РЕГИСТРАЦИИ: УАЗ 96, Porsche 95, Ssangyong 94, Jaguar 71, Alfa Romeo 64, Subaru 64, Haval 57, Great Wall 45, Maserati 31, Tesla 16, Mahindra 11, Ferrari 5, Lamborghini 5, DS 5, Bentley 3, DR 3, Rolls-Royce 2, McLaren 2, Lancia, Lotus, Morgan, Sin Car - по 1


 

 

0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Няма смяна на модел, нази година излиза фейслифт, когато закупих колата модела бе на 2г. И напълно актуален И аз я карам още 2. Пак казвам не е купувана от частно лице а от шоурума на марката с гаранция. Колата е като чисто нова и още изглежда така, защото си пазя колите, вече е на 105000км. Въпроса е дали си заслужава чисто нова, като можеш да вземеш на 2г. На половин цена или две коли за същата цена. Всеки сам решава за себе си, аз така съм преценил и така съм направил.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 2 седмици )
    Какъв е този 8 степенен автоматик? И колко к.с. е най-мощния двигател на Витара?
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до Серго ( преди 2 седмици )
    Не е само годишния данък. Тези коли с Н1 могат да ползват данъчен кредит и ако са регистрирани на фирма си спестяват 20% разбирай едни 20-30к. и горивото и то често без ДДС - те за това почти всички такива коли в БГ са дизел. Не защото собственика е дал 200к и после се циг-ани за 5лв/100
  • #15
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Мда... явно българина не харесва Rolls-Royce щом само 2 са продадени
  • #14
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Серго 2 ( преди 2 седмици )
    Не става дума дали имат Н1 - явно имат - а става дума, че тая данъчна отстъпка е в полза на хората, които си вършат работа с тия коли и ги ползват като товарни. Покажи едно БМВ, дето да се ползва като товарни. С Ауди е същата работа, А7, пък регистрирана лекотоварна. Да спестим 200 лева от данъка на някоя мутра, дето е дала 200 бона за кола. Може би малко замисляне преди коментар?
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Оня дето си е взел кола с 50% по-ниска цена се е понабутал леко. В Германия при смяна на моделите правят подобни отстъпки за стария модел чисто нови коли стоели в складовете 1-2 г. Същите оферти правят на коли, които са карани от служителите на марката на до 10 000 км.пробег.или пък коли, които са ползвани за тест драив отново на под 10 000 км. А това, че колата ти миришела на нова след 2 г.и 70 000 км го разправяй на човек, който никога не си е купувал нова кола. Няма шанс да миирише на ново.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Какъв реекспорт при Сузуки ве приятел? Ти изобщо не си в час. Ценовата им политика е много добра несамо у нас, а и в другите държави. Цените са им еднакви на всички пазари и нямат драстични разлики, за да има реекспорт. Много добри и икономични двигатели, отлично оборудвани коли, отлично 4х4 та какво има да те учудват продажбите. Доста нови Витари и S-Cross AllGrip виждам по пътищата, както и Суифт също. Така, че няма какво да се чудиш!
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До #4: Напоследък се напълни със Витари. Напълно възможно е да са ги продали. На автосалона предагаха най-мощния двигател с 8-степенен автоматик, най-високото оборудване и 4х4 за 42 хил.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Серго ( преди 2 седмици )
    Любопитство предизвикват 39 автомобила с емблемата на BMW, регистрирани като лекотоварни. - не е хич изненадващо, всички GT-та са с хомологация N1 официално от производителя. Къде е изненадата тук? Може би малко проверка преди статията?
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    aa ( преди 2 седмици )
    Тази година започва кризата и второто полугодие ще почнат да изскачат добри оферти и в БГ. Ще има фирми да връщат лизингови коли и т.н.