IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-продаваните в България през 2018: Dacia, Renault, Skoda

В МВР са били регистрирани 7 нови Ferrari, както и осем товарни Porsche

Най-продаваната марка нови автомобили в България през 2018 година е била Dacia, показва статистиката за регистрациите на МВР. Румънският бранд навакса изоставането от Renault през второто полугодие и излезе начело с 4666 регистрирани леки автомобила (категории M1 и N1). Общо на групата Renault-Nissan се падат над 11 000 продажби, или около 29% пазарен дял.

Dacia Dokker, български пазар


След Renault в челната тройка се нарежда Skoda с 3752 регистрации - най-доброто постижение на марката в цялата й история на българския пазар. Забележим напредък през годината има и Citroen, който се връща в челната десетка след продължително отсъствие.

В премиум сегмента убедителен лидер е BMW с 1171 продажби, или около 3 на сто пазарен дял. Това число включва и 61 регистрации на електромобили от дъщерната марка BMW i. Втората позиция тук е за Mercedes, а третата - за Audi. Далеч зад тях се нареждат Infiniti, Land Rover, Lexus и Jaguar.

За отбелязване са 122-те регистрирани нови автомобила Porsche, осем от които - като лекотоварни категория N1. През годината в МВР са вписани също ново Bugatti, ново Lamborghini и цели седем бройки Ferrari.
 

НАЙ-ПРОДАВАНИТЕ МАРКИ НОВИ АВТОМОБИЛИ ПРЕЗ 2018
1. Dacia    1729    2937    4666
2. Renault    2607    1423    4030
3. Skoda    2004    1748    3752
4. Toyota    3015    371    3386
5. Volkswagen    2307    710    3017
6. Nissan    2778    150    2928
7. Peugeot    1608    798    2406
8. Kia    1905    115    2020
9. Ford    1047    971    2018
10. Citroen    804    741    1545
В колонките: марка, регистрирани категория M1, регистрирани категория N1, регистрирани нови леки автомобили общо.
 

По-нататък следват: Opel - 1203, BMW - 1171 (включително и BMW i), Hyundai - 847, Mercedes - 810, Audi - 792, Mazda - 621, Suzuki - 606, Fiat - 568, Lada - 448, Great Wall - 404, Seat - 347, Volvo - 244, Honda - 234, Infiniti - 212, Land Rover - 202, Jeep - 199, Mitsubishi - 196, Lexus - 175, MINI - 157, Porsche - 122, Subaru - 74, Jaguar - 61, SsangYong - 54.

За сравнение ето и десетката на най-продаваните марки общо за ЕС: Volkswagen, Renault, Mercedes, Ford, Peugeot, BMW, Opel/Vauxhall, Skoda, Audi, Toyota.

Общо регистрираните нови автомобили са 39 984, сочат данните на МВР, като почти една трета от тях са категория N1. За съжаление обаче публикуваните от Пътна полиция отчети не позволяват да се разбере какъв е делът на реекспорта - тоест на новите автомобили, фиктивно продадени у нас и после изнесени в чужбина. Статистиката на европейската браншова асоциация АСЕА, която разчита на подавани от дистрибуторите данни, показва 34 332 продажби за годината, или 10% повече спрямо 2017. Ръстът у нас обаче е доста под тези в други държави от Източна и Югоизточна Европа, като например Хърватия (19%), Унгария (17%), Литва (25%), Румъния (23%).

Някои косвени признаци сочат, че на реекспорта се падат минимум 10% от българския пазар. Обичайната практика е новите коли да се регистрират в МВР и после веднага да се отпишат, преди да бъдат изнесени. От ведомството обаче отказват да публикуват данните за отписаните коли поотделно за нови и употребявани.


 

 

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ми купуват ги за служебни, пък и за таксита (то пак служебни де)
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Рено и в България, и в ЕС, все в топ 3 по продажби!
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Бедни бедни но БМВ продава повече нови коли от Хюндай. А Мерцедес и Ауди повече от Хонда, Мазда Сеат.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Реекспорта са коли, закупени нови, регистрирани и след това дерегистрирани и изнесени. КАТ мълчи за тях. Водят ги при новорегистрираните и до там
  • #4
    3 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Дошо: кво друго да чакаш от най-бедните и изоглавени в ЕС!? Разделят се на 2 категории: 1. хвърлят се като шашави на немски "премиуми", N-та ръка; 2. беднюги които уж искат нова кола а налитат на френски *** от типа на рено/дачия.
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Хората ти пишат за данни от КАТ, какъв реекспорт те гони?
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Реекспортът се бори с мечтата на производителя да продава едно и също нещо на различни таргетирани цени.
  • #1
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    1. Колко са служебни 2. Колко са за реекспорт 3. Колко са регистрираните коли / внос / на възраст под 1 година - реално нови но не влизащи в статистиката.