Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.

Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Не. Вярно, че кола като Ferrari F8 Tributo има средни емисии СО2 от 430 г/км, и то по стария тестов цикъл. Но в свръхвисокия пазарен сегмент няколко хилядарки повече към цената едва ли са от такова значение. А и европейските директиви са доста по-толерантни към производители с малки пазарни обеми - тези между 1000 и 10 000 автомобила годишно могат сами да предложат таван за емисиите си, който се одобрява от ЕК, а тези под 1000 са на практика освободени от задължението да покриват стандартите (добри новини и за българския производител на спортни коли Sin Cars, макар че Росен Даскалов отдавна вече работи и по електрически и хибридни модели).


0