Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.

Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Разбира се, и то в много различни отношения. Първият и най-видим ефект е в поскъпването на новите автомобили. За да покриват все по-стегнатите норми, производителите разработват нови технологии, разноските за които, естествено, се прехвърлят върху клиентите. При масови модели, сменили поколенията през последните 12 месеца, разликата спрямо предишните генерации е понякога 2-3 хиляди евро.
Вторият ефект е, че много по-интригуващи модели ще изчезнат, или вече изчезнаха. Peugeot едва ли ще направи ново GТi. Осем- и дванайсетцилиндровите мотори почти ще изчезнат от гамите на премиум производителите. Като цяло каталозите на фирмите ще станат по-кратки и по-еднообразни.


0