Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.
Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Не. Глобите са най-страшни за водещите производители в масовия сегмент, като VW. При луксозните коли средните нива на СО2 са като цяло по-високи, но ЕК им дава малко толеранс при изчисляването, а и във високия пазарен сегмент глобата по-безболезнено може да се прехвърли към купувача.
Най-малките и евтини коли като цяло имат най-ниски емисии. Toyota, която продава предимно по-компактни модели в Европа, и то в по-малки бройки (700 000 срещу 2.5 милиона за PSA), е най-слабо застрашена от водещите производители. За това помага и високата степен на хибридизация в гамата.
За сметка на това компании като VW и Renault, които дълги години разчитаха на дизела за смъкване на емисиите, сега спешно трябва да измислят друго решение.