IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler и Volvo обединяват сили

Двата производителя ще разработват заедно двигатели с вътрешно горене

Daimler и Volvo обединяват сили

Концернът Daimler и компанията Volvo Cars, която е собственост на китайския Geely, са започнали преговори за бъдеща съвместна разработка на двигатели с вътрешно горене, съобщава германското издание Automobilwoche, позовавайки се на анонимни източници. Това ще позволи на двата производителя да намалят съществено разходите си за направата на нови агрегати.

Изданието цитира висш мениджър от Volvo, който твърди, че вече са проведени първоначални разговори с ръководството на Daimler, но все още няма конкретни планове за съвместния проект. Говорител на германския концерн на свой ред допълни, че съструдничеството с компанията Geely, която е основен акционер в Daimler (има цели 10%), се развива положително, но отказа да коментира евентуални съвместни разработки.

Още през октомври от Volvo обявиха, че ще слеят активите си за разработка на двигатели и за тяхното производство с тези на Geely, като за целта ще бъде създадено подразделение, което да снабдява двата производителя както със стандарни двигатели, така и с хибридни задвижващи агрегани.

Спорез Automobilwoche, новото подразделение ще започне работа през март, като именно то ще е в основата на сътрудничеството с Daimler. А това означава, че двата производителя ще се партнират и в разработката и производството на хибридни системи.

Geely и Daimler вече обявиха, че заедно ще направят следващото поколение на Smart, което ще премине изцялно на електрическо задвижване. Машините ще се произвеждат в съвместно предприятие в Китай. Двете компании си сътрудничат и в компания, предлагаща луксозни автомобили на местния пазар.

Снимка: Automobilwoche

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MB ( преди 4 години )
    Крайно време беше на Волво да се осигури някой друг по свестен мотор с повече цилиндри, че тея четирицилиндрови китайски дървета дето им слагат сега не подхождат на претенциите им на премиум.
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Хе хе ( преди 4 години )
    Големите мотористи от Щутгарт за сетен път показват, че не могат вече да правят двигатели а само тенекета
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 4 години )
    Глобализма не е измислен от китайците, просто ученика надмина учителя. Geely ще прави двигателите на новите Волвота , защото шведските инженери искат кеш, пък в Китай ще минат по-евтино, с малко напъване от към мощност, същите ще вземат да слагат и в Мерцедес, красота. За мен новите след 2014 година Волвота с платформата SPA са много по-добри от тези на Фордовската P3, пък който каквото иска да си мисли.
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    окачване с полимерна ресора това забравих да напиша и горящи като коледни елхи тия китайчета са толкова зле че дори не зваят защо се самозапалват става ми тъжно като видя някой с ново волво ама той джереми кларксон си го е казал радвайте се на живота докато не сте си купили волво
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    какво му хареса вътре на волвото таблета където навигацията ти чертае туристическа обиколка на българия и вместо да ти посочи път между варна и бургас ти предлага да минеш през шумен за да видиш побитите камъни и мадарския конник или волана с пластмасови бутончета и ергономия като за американска майка седалките които не можеш да се отпуснеш и седиш като на дървена пейка кутията която живее в някаква пралелна вселена нямаща връзка с двигателя който е някаква бета версия на форд
  • #10
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Още ли не сте разбрали че Волво е китайска кола? В момента Волво живее на лаврите създадени от шведите за безопасност но ако погледнем EuroNcap ще се види че не предлагат повече от БМВ и Мерц. Това да се набуташ с толкова скапана кола трябва много да не разбираш от коли.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    Аз карах Волво от новите XC90, V60, XC60 2016+ Мисля че достатъчно имам поглед за да пиша коментари. Достатъчно показателно е че преди 2 години в Швеция освен таксита и рентакар никой друг не ги купуваше. Сега може ситуацията и да се е променила но се съмнявам.
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Лео Волво ( преди 4 години )
    Навъртял съм му към 300 000км, и. съм го купил на толкова километри общо 600 000км с леки козметични ремонти.Зиме лете, в мрак и студ, няма отказ...Абсолютно никакви проблеми...
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Лео Волво ( преди 4 години )
    Аз карам Волво, много е сполучливо...Нито една кола в света не може да пали на четвърт оборот като Волвото...
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ами вярно е че не караме нови волва поради причината написана в съседната статия а ти ни разкажи как и защо предпочете волво пред мерседес ауди бмв лексус инфинити а именно поради огромния избор на двигателиизбор на окачванеизбор на екстриизбор на сервизили си най обикновен продавач на заплата в дилърския им център който поради липса на клиенти виси в нета и защитава работодателя сиа и да не забравя не казваш какви волва си карате май са от служебния авнопарк